شناسهٔ خبر: 179794 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

بهبود معیشت مردم و شفافیت مالی از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۲ است

سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بهبود معیشت مردم، اصلاح ساختار بودجه، ایجاد شفافیت در درآمدها و هزینه‌ها و رعایت آمایش سرزمینی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: توجه به پیشرفت اقتصادی، بهبود معیشت مردم، اصلاح ساختار بودجه، ایجاد شفافیت در درآمدها وهزینه‌ها ورعایت آمایش سرزمینی از جمله موضوعات مهم سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه است که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به آن توجه شده است.

وی افزود: انتظار نمایندگان این است که دولت در سال آینده عملیاتی کردن این موضوعات را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اعتبارات حمایتی دولت برای معیشت مردم گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت علاوه بر تامین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی۱۰۴ هزار میلیارد تومان هم برای حمایت از سفره مردم و یارانۀ نان در نظر گرفته است که این اقدام گام دیگری برای حمایت از معیشت مردم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ است.

سلیمی اضافه کرد: دولت در مورد یارانه نقدی و کالا برگ،باید انتخاب را به مردم بدهد تا آنها بتوانند به هر نحوی که مایل باشند از این یارانه برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.

نماینده مردم سمیرم با اشاره «طرح دارو یار» دولت در حمایت از بخش سلامت کشور، تصریح کرد: تقویت پزشک خانواده و نظام ارجاع، استمرار نسخه الکترونیک و ارائه معافیت حقوق ورودی برای واردات آمبولانس از دیگر بخش‌های حمایتی دولت در حوزه سلامت بوده است .

وی اضافه کرد:توجه دولت در بخش سلامت تنها به درمان نبوده و در حوزه پیشگیری هم منابع خوبی برای حوزه سلامت و ورزش دیده است که امیدواریم دولت بتواند این موارد مهم را عملیاتی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در شرایطی بودجه ۱۴۰۲ کل کشور تدوین شد که کشورمان در شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران به سر می برد.

سلیمی ادامه داد: دولت باید با توجه به واقعیت های جامعه نسبت به عملیاتی کردن این لایحه تلاش کند و مجلس هم در راستای کمک به معیشت مردم به دولت کمک خواهد کرد.

نظر شما