شناسهٔ خبر: 179727 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رییس کل بانک مرکزی برنامه‌های دقیقی برای کاهش و تثبیت نرخ ارز دارد

سید کاظم موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رییس کل بانک مرکزی برنامه های خوبی برای تثبیت نرخ ارز دارد و در تلاش است تا قیمت ارز را به یک نرخ واحد برساند.

به گزارش «نماینده»، سید کاظم موسوی در مورد نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با محمد رضا فرزین رییس کل جدید بانک مرکزی گفت: دیروز اولین جلسه کمیسیون اقتصادی با رییس کل بانک مرکزی برگزار شد و در مورد مشکلات قیمت های حبابی در بازار گفتگو های انجام شد ایشان وعده همکاری در این زمینه دادند تا مشکلات را از سر راه مردم بردارند و قیمت های ارز و سکه را به قیمت واقعی خود برگردانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: فرزین برنامه های خوبی برای تثبیت نرخ ارز دارد و در تلاش است تا نرخ ارز را به یک نرخ واحد برساند، البته این موضوع زمان بر است اما با توجه به برنامه های ارائه شده وی می تواند در این راه موفق شود و مشکلات را از سر راه مردم بردارد.

موسوی ناترازی بودجه و نظام بانکی در کشور را عامل اصلی ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی دانست و گفت: در این جلسه مقرر شد تصمیم‌های بنیادی در نظام اقتصادی کشور در چارچوب کار مشترک میان کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی در لایحه بودجه و احکام برنامه هفتم توسعه اتخاذ شود تا ریشه‌های تورم در اقتصاد کشور رفع شود.

نماینده مردم اردبیل خاطر نشان کرد: رییس کل بانک مرکزی تاکید داشت که زندگی مردم به قیمت ارز گره خورده است و یکی از راهکارهای برون رفت از این وضعیت افزایش سود سپرده های بانکی برای جذب نقدینگی سرگردان به سمت بانک ها است که می تواند در این شرایط به وضعیت اقتصاد کشور کمک کند.

وی افزود: رییس بانک مرکزی اخیرا سفری به قطر داشتند و گزارش خوبی در مورد دستاورد این سفر به کمیسیون اقتصادی ارائه کرده اند ما هم امیدواریم که وی بتواند هر چه زودتر مشکلات این حوزه را حل کند.

نظر شما