شناسهٔ خبر: 179721 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزادی مورد ادعای غرب، کاریکاتوری از آزادی است

محمد رضا مبلغی عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه ابراز عقیده به همراه توهین به معنای آزادی نیست، گفت: آزادی که بر این اساس در غرب و فرانسه ادعا می شود، کاریکاتوری از آزادی است.

به گزارش «نماینده» محمدر رضا مبلغی ضمن محکومیت توهین اخیر یک مجله فرانسوی نسبت به رهبر معظم انقلاب، گفت: آزادی که در غرب و فرانسه ادعا می شود کاریکاتوری از آزادی است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر آزادی به معنای آزادی عقیده، ایده و بیان باشد ایرادی ندارد و طبیعت و وجدان انسانی نیز این را می پذیرد که انسان آزاد باشد، عنوان کرد: اما ابراز عقیده نباید همراه توهین به سایر عقیده ها باشد و باید مشخص کرد که تا کجا می توان آزادی داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی در جامعه زندگی می کنید نباید آزادی کسی را سلب کنید و اگر قرار باشد دیگران با آزادی شما محصور شوند یا به واسطه آن جنگی راه بیفتد قطعا به وسیله قانون منع می شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آزادی به معنای مطلق هرگز روا نبوده و مدعیان آزادی در جامعه ما نیز قطعا آزادی مطلق را قبول ندارند، گفت: قید و قیود آزادی تا جایی است که ما به عنوان انسان آزاد، آزادی یکدیگر را مخدوش و به عقیده هم توهین نکرده و مزاحمتی ایجاد نکنیم.

مبلغی در ادامه با اشاره به اینکه اگر صرفا به اسم آزادی به کسی توهین شود، نه تنها هنر و فضیلت نیست بلکه رذیلت زشت و پستی است که با تمدن بشری سازگاری ندارد، بیان داشت: بنابراین آنچه به نام آزادی از سوی غرب ادعا می شود یک حالت تمسخر و شکلکی است که از آزادی نشان می دهند و آزادی به این معنا نمی تواند باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر می بینیم در همین جامعه فرانسه اگر بانویی قصد رعایت حجاب داشته باشد همین ها که دم از آزادی می‌زنند جلوی تحصیل یا کار او را می گیرند که این نشان می دهد آنها راستگو نیستند و از واژه آزادی سوءاستفاده می کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه توهین و از میدان به در کردن به معنای آزادی نیست، خاطرنشان کرد: اگر آنها به آزادی معتقد هستند باید پوشش هم آزاد باشد و کسی که قصد محجبه بودن را دارد باید بتواند از این پوشش در هر محیطی استفاده کند اما آنها متأسفانه بدترین رفتار را در برخورد با مخالفان خود ابراز و از عنصر رسانه برای کوبیدن، تمسخر، آزار و اذیت دیگران استفاده می کنند و اسم آن را آزادی می گذارند./

نظر شما