شناسهٔ خبر: 179649 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح مالیات ستانی از سوداگران فرآیندهای ناصحیح اقتصادی را حذف می کند

مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات ستانی از سوداگری و سفته بازی به واقعی سازی اقتصاد کمک کرده و اجازه نمی دهد تا فرآیندهای ناصحیح در عرصه اقتصاد شکل بگیرد.

به گزارش «نماینده»، مسلم صالحی ، در ارزیابی خود از طرح مالیات بر سفته بازی و سوداگری بیان کرد: اصلاح ساختارهای اقتصادی در شرایط فعلی ضرورت دوچندانی پیدا کرده و باید بر این امر تمرکز شود.

وی با بیان اینکه سوداگری و سفته بازی در سالهای اخیر رو به رشد بوده و به واسطه این رویکرد کانون هایی شکل گرفته است، بیان کرد: مالیات ستانی از سوداگری و سفته بازی به واقعی سازی اقتصاد کمک کرده و اجازه نمی دهد تا فرآیندهای ناصحیح در عرصه اقتصاد شکل بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات ستانی از سوداگران فعالیت در این بخش را تضعیف کرده و باعث می شود تا آرامش اقتصادی شکل بگیرد، تصریح کرد: سوداگری و سفته بازی به معیشت مردم آسیب زده و اجازه نمی دهد تا شاهد یک فضای منطقی در حوزه اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینکه مالیات ستانی از سفته بازی حتی بر روی قیمت ها تاثیر خواهد گذاشت بیان کرد: این رویکرد باعث می شود تا قیمت ها متناسب با واقعیات موجود در اقتصاد شود. طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی باعث می شود تا بازارهایی نظیر بازار ارز، خودرو و مسکن به درستی مدیریت شوند.

وی بیان کرد:طرح مالیات ستانی از سفته بازی و سوداگری به شفافیت در امور اقتصادی می انجامد، البته اجرای صحیح طرح فوق هم حائز اهمیت است که نباید مغفول واقع شود.

نظر شما