شناسهٔ خبر: 179645 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شهید سلیمانی همیشه در مسیر «وحدت» و «تولید قدرت» برای جهان اسلام تلاش کرد

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: جامعیت شهید سلیمانی از این جهت است که او در انقلابی تربیت یافت که این انقلاب خود یک زیست جامع است. شهید سلیمانی همیشه در مسیر «وحدت» و «تولید قدرت» برای جهان اسلام تلاش کرد.

به گزارش«نماینده» محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز(چهارشنبه، ۱۴ دی ماه) در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی که به مناسبت سومین سالگرد شهادت این شهید بزرگ جهان اسلام با حضور مسئولان کشوری و لشگری، رهبران جبهه مقاومت در منطقه و فعالان حوزه جهان اسلام از کشورهای مختلف برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر قالیباف در نخستین اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی

مهترین بخش های سخنان رئیس مجلس:

شهید سلیمانی معجزه انقلاب است/ حاج قاسم یک شخصیت جامع است

*شهید سلیمانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جوانی بود از یک روستای دور افتاده در کرمان، حاج قاسم گاها می گفت تا شش یا هفت سالگی معنای کفش به پا کردن را نمی دانستیم و پا برهنه راه میرفتیم اما انقلاب اسلامی، مکتب قرآن و اهل بیت و ایمان به خدا و مردم و یک تربیت درست از چنین جوان روستا زاده ای که با لقمه ی حلال زندگی کرده چنین شخصیت بزرگی را برای جهان اسلام ساخت و این معجزه انقلاب اسلامی است.


*اگر امروز کنار هم جمع شده و حرف از مکتب شهید سلیمانی می‌زنیم در حقیقت مکتب شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب حضرت امام (ره) است و ما امروز شهید سلیمانی را یک شخصیت جامع می دانیم و جامعیت ایشان از این جهت است که او در انقلابی تربیت شده است که خود آن انقلاب زیست جامع دارد، شهید سلیمانی در مکتب امامی تربیت شد که آن مکتب جامع الاطراف بود و هست.

قالیباف: شخصیت شهید سلیمانی جمع اضداد است؛ او در عین لطافت مقتدر است


*شهید سلیمانی یکجا پدر است، یکجا برادر است، یکجا رزمنده است، یکجا فرمانده است، یکجا فرمان‌بر است. وقتی از جامعیت شهید سلیمانی حرف می‌زنیم، یعنی شهید سلیمانی جمع اضداد است. ویژگی ایشان این است که غضب او از دل رحمت برمی‌آید. این است که درعین لطافت، مقتدر است. در جمع فرزندان شهدا با چه لطافت و محبتی رفتار می‌کند. حال آنکه در اوج اقتدار است. شهید سلیمانی یک منتقم است، اما شخصیتی با محبت فراوان. از چهل سال قبل که توفیق آشنایی و رفاقت و همسنگری با شهید سلیمانی داشتم، روزبه‌روز این جامعیت را بیشتر در او یافتم.

شهید سلیمانی توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند


شجاعت و افتخاری که حاج قاسم کسب کرد به این دلیل بود که ایشان سربازی شد که بی واسطه یک مجتهد عالم، عادل، آگاه، شجاع، دشمن شناس، مدیر،مدبر و عمیق در مسائل راهبردی و اجتماعی و با ایمان به مردم و قدرت اسلام شخصیتی مثل فرماندهی محترم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای ایشان را فرماندهی کرد.

رهبر عزیزی که مسیر انقلاب و پرچمی را که از امام(ره) تحویل گرفت در همان مسیر با قدرت و صلابت پیش رفت، رهبر عزیزی که فرمودند این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست و این از افتخارات شهید سلیمانی بود، این سرباز در کنار فرمانده ای که تربیت شد توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند

شهید سلیمانی همیشه در مسیر «وحدت جهان اسلام» و «تولید قدرت برای جهان اسلام» تلاش کرد

*شهید سلیمانی همیشه در مسیر «وحدت جهان اسلام» و «تولید قدرت برای جهان اسلام» تلاش کرد زیرا می‌دانست تنها منطقی که می‌تواند پاسخگو باشد منطق قدرت است و حتی گفت‌وگو و مذاکره هم با منطق قدرت محقق می‌شود و باور داشت که قدرت برخاسته از مردم است.

*امروز برکت و نعمت بزرگ جبهه مقاومت مرهون باورهای مکتب قرآنی و نتیجه مجهادت خالصانه برای خدا و تلاش رزمندگان جبهه مقاومت است و این شهید سلیمانی بود که به جبهه مقاومت هویت بخشید.

گفتنی است، اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی با عنوان «شهید سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» با هدف ترویج و حفظ ارزش های والای فرهنگ ایثار و مقاومت در برابر جبهه استکبار جهانی، واکاوی مولفه ها و ابعاد مختلف اندیشه‌های شهید و همچنین شناسایی ظرفیت های علمی مرتبط با موضوع، با مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور و با محوریت دبیرخانه دائمی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شده است.

هر کجا ناامنی بود، شهید سلیمانی حاضر می‌شد و با کمک مردم امنیت را برقرار می‌کرد
هرکجا ناامنی بود و دشمن جنایتکار صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در جهان اسلام ناامنی ایجاد می‌کرد، شهید سلیمانی حاضر می‌شد و اجازه نمی‌داد نقشه‌شان پیاده شود. اجازه نداد آن‌ها بر امت اسلامی سلطه پیدا کنند. او ایستاد و با کمک مردم امنیت را برقرار کرد.

این خبر در حال تکمیل است...

نظر شما