شناسهٔ خبر: 179616 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاهش اثرگذاری قیمت‌سازی کاذب مسکن مشروط به تحقق وعده های دولت / دولت قانون مالیات بر خانه‌های خالی را با جدیت اجرایی کند

احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به قیمت سازی کاذب در سایت های خرید و فروش و دامن زدن به افزایش قیمت مسکن، گفت: اگر دولتمردان وظایف خودشان را به خوبی انجام دهند، قیمت سازی در سایت ها نیز تاثیر گذار نخواهد بود.

به گزارش «نماینده»، احد آزادی خواه با اشاره به تاثیر افزایش قیمت ارز بر بازار مسکن، گفت: بالا رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی تابعی از عوامل متعددی نظیر نرخ تورم، سرعت پایین رشد اقتصادی، واردات بی رویه و ... است. حال دولت برای جلوگیری از اثرگذاری این نوسانات بر بازار مسکن باید چند اقدام مهم انجام دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ابتدا استانداردهای نظام پولی بانکی را مبتی بر حقایق مطرح شده توسط دولت در بودجه دیده شود نه نرخ ارزی که در بازار پر التهام کنونی وجود دارد. از طرفی دولت باید با قاطعیت قوانین مرتبط با مسکن مانند قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرایی کند. این قانون یکی از اقدامات مجلس یازدهم در راستای کنترل بازار مسکن بوده که هم منابع درآمدی دولت را افزایش داده و هم ضمن مقابله با مافیای مسکن، موجب عرضه واحدهای مسکونی در کشور می‌شود لذا اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی یک ضرورت بوده و دولت باید باید با جدیت آن را اجرایی کند.

مردم از وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی حتی یک خانه هم ندیدند

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: از طرفی دولت باید وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را عملیاتی کند. هم اکنون یک سال و نیم از عمر دولت گذشته و مردم نه تنها یک میلیون بلکه حتی یک واحد مسکونی هم ندیدند. البته اقداماتی صورت گرفته اما باید به سرانجام مطلوبی برسد تا مردم شاهد حمایت و تسهیل گری دولت در ساخت و سازها باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ساخت و ساز مسکن به عنوان موتور محرکه و پیشران اقتصادی موجب رونق گرفتن ده‌ها شغل شده و بی تردید در این آوردگاه افزایش ساخت وساز و رشد نرخ ارز، این قیمت دلار است که مغلوب خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به قیمت سازی کاذب در سایت های خرید و فروش و دامن زدن به افزایش قیمت مسکن، افزود: اگر دولتمردان وظایف خودشان را به خوبی انجام دهند، قیمت سازی در سایت ها نیز تاثیرگذار نخواهد بود. اما اگر شاهد ولنگاری مدیریتی در حوزه مسکن باشیم قطعا برخی افراد سود جو از این آب گل آلود ماهی خواهند گرفت. از طرفی با توجه به استفاده زیاد مردم از سایت های خرید و فروش این فضا باید تحت نظارت قرار گرفته و برای این امر اگر دولت لایحه ای ارائه کند، مجلس حتما استقبال خواهد کرد

نظر شما