شناسهٔ خبر: 179610 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نگرانی فرمانده سنتکام از پهپادهای ایرانی اعتراف به شکست در مقابل توانمندی کشورمان است

علیرضا نظری نماینده خمین نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات فرمانده مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا مبنی بر تلاش ارتش این کشور برای فناوری های جدید به منظور مقابله با پهپادهای ایرانی نوعی اعتراف به شکست در مقابل توانمندی های جمهوری اسلامی است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا نظری در رابطه با اظهارات فرمانده مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا مبنی بر تلاش ارتش این کشور برای فناوری های جدید به منظور مقابله با پهپادهای ایرانی، گفت: امروز تهران توانسته به فناوری های ارزنده و قابل اهمیتی در عرصه هوش مصنوعی، تولید پهپاد و حتی موشک های بالستیک با بردهای مختلف دست پیدا کند که این موضوع برای دشمنان انقلاب اسلامی نگران کننده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توانمندی نظامی ایران برای دفاع از مرزها و مقابله با هر گونه تهدید احتمالی است، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که امروزه مرزهای کشورمان نیز توسط پهپادها رصد می شوند لذا شاهد امنیت کامل در این عرصه هستیم.

وی ادامه داد: باید اذعان کرد اظهارات فرمانده مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا مبنی بر تلاش ارتش این کشور برای فناوری های جدید به منظور مقابله با پهپادهای ایرانی نوعی اعتراف به شکست در مقابل توانمندی های جمهوری اسلامی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین نباید فراموش کرد پیشرفت های نظامی و دفاعی ایران موجب شده توانمندی های نظامی غربی ها در مقابل کشورهای همپیمان آنها زیر سوال برود و این ناکارآمدی ها در فروش تسلیحات نظامی آنها به این کشورها اثر منفی می گذارد لذا چنین اظهاراتی را مطرح می کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد هر کشوری می تواند اقدام به توسعه تجهیزات دفاعی خود کند و این همان موضوعی است که آمریکایی ها نمی خواهند ایران در آن راستا گام بردارد.

نظر شما