شناسهٔ خبر: 179578 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آفریقا بازار مصرف خوبی برای کالاهای ایرانی است/ ضرورت برگزاری مستمر جلسات کمیسیون‌های مشترک

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایران در عرصه‌های مختلف اعم از اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و بهداشتی دارای ظرفیت های خوبی است که می تواند به کشورهای آفریقایی ارائه کند.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی در خصوص اهمیت عزم دولت ایران برای توسعه و تقویت مناسبات با کشورهای آفریقایی، گفت: بدون شک جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اعم از اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و بهداشتی دارای ظرفیت های خوبی است که می تواند به کشورهای این قاره ارائه کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کشورهای آفریقایی مسلمان هستند که این ویژگی امکان توسعه مناسبات را تسهیل می کند، اظهار کرد: بر این اساس طی سالیان گذشته شاهد رفت و آمد مقامات کشورهای مختلف آفریقایی به تهران بوده ایم که تایید کننده روند رو به رشد روابط دوجانبه است.

وی ادامه داد: هر چند در این میان نباید از نقش کمیسیون های مشترک خصوصا کمیسیون اقتصادی غافل شد؛ در واقع برگزاری مستمر جلسات با دستورکار مشخص کارشناسی می تواند نتایج خوبی برای هر دو طرف حاصل کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی بازارهای مصرف خوبی برای کالاهای ایرانی هستند، افزود: خوشبختانه بسیاری از بازارهای این کشورها هنوز به اشباع نرسیده و نیاز به بررسی و نیازسنجی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا با تقویت روابط با کشورهای آفریقایی می توان ظرفیت های جدید اقتصادی و درآمدزایی برای ایران اسلامی فراهم کنیم لذا رویکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان قابل تامل است./

نظر شما