شناسهٔ خبر: 179561 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

هفته آینده دو نامزد نهایی تصدی دیوان محاسبات به مجلس معرفی می‌شوند

دیوان محاسبات نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته آینده گزینه‌های نهایی نامزد تصدی دیوان محاسبات انتخاب و به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند.

به گزارش «نماینده»، مهرداد گودرزوند چگینی در مورد گزینه های تصدی دیوان محاسبات کشور گفت:بر اساس آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون برنامه، بودجه مدارک و احراز صلاحیت ثبت نام کنندگان نامزد تصدی دیوان محاسبات را بررسی می کند که براساس رای گیری صورت گرفته، «پشمچی‌زاده»، «دستغیب»، «پورسید» و «داوودی» به عنوان نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات انتخاب شدند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: مقرر شد در جلسه روز یکشنبه هفته آینده، ۴ داوطلب برای بیان برنامه ها و نظرات خود در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا ‌کنند و پس از بیان دیدگاهها این افراد رأی‌گیری برای معرفی ۲ نفر از بین چهار نفر صورت می گیرد و این دو نفر به صحن علنی معرفی می‌شوند و در رای گیری نهایی هم یک نفر به عنوان ریاست دیوان انتخاب می شود.

۲۵ نفر برای تصدی ریاست دیوان محاسبات ثبت نام کردند، که طی روزهای اخیر برخی داوطلبان از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس به جهت احترام به رای موکلان خود، از تصدی پست ریاست دیوان محاسبات انصراف دادند و برنامه ۱۳ نفر در کمیته دیوان محاسبات بررسی شد که پس از بررسی، ۴ داوطلب به کمیسیون بودجه معرفی شده اند تا مراحل معرفی دو کاندید ریاست دیوان در کمیسیون بودجه پیگیری شود.

مهردادبذرپاش که از اول مرداد ۱۳۹۹ ریاست دیوان محاسبات کل کشور را برعهده داشت با رای اعتماد نمایندگان مجلس در ۱۶ آذر به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

نظر شما