شناسهٔ خبر: 179527 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نقش هزینه‌های تحمیلی بر دولت در وقوع کسری بودجه/منابع بانک‌ها شفاف شود

محسن زنگنه نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:بخشی از عوامل کسری بودجه به خاطر تحمیل هزینه هایی مانند پرداخت یارانه ها و افزایش حقوق کارکنان، بر دولت است.

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه در مورد عوامل بروز کسری بودجه و تورم گفت: بخشی از عوامل کسری بودجه به خاطر هزینه‌های مانند یارانه ها و هم چنین افزایش حقوق کارکنان است، که بر دولت تحمیل شده است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: برخی معتقدند که بخشی از ناترازی بودجه ناشی از تصویب پیشنهادات نمایندگان در روند بررسی بودجه است، در حالی که حدود ۸۰ درصد پیشنهادهای دستگاهها از طریق نمایندگان در صحن علنی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه مطرح و تصویب می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه با بیان اینکه بخشی از ناترازی بودجه ناشی از هزینه های تحمیل شده بر دولت است ،گفت: مجلس یازدهم در بررسی دو لایحه بودجه تمام تلاش خود را انجام داده است که در حوزه ناترازی بودجه و بانکها، فشاری را بر دولت تحمیل نکند.

زنگنه در مورد تسهیلات تکلیفی بانک ها اظهار داشت: اگر بانک مرکزی به طور شفاف منابع سپرده های خود را در اختیار مجلس قرار دهد قطعا نمایندگان در اتخاذ تصمیم ها واقعیت ها را لحاظ می کنند، اما مشکل این است که بانک مرکزی به وظایف خود در شفاف سازی سپرده ها و میزان تسهیلات اعطایی عمل نمی کند و تصویر شفافی را ارائه نمی دهد.

نظر شما