شناسهٔ خبر: 179517 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو فراکسیون انقلاب مجلس: دولت فعلی میراث‌دار کارهای نکرده دولت یازدهم و دوازدهم است

علیرضا عباسی عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم میراث‌دار کارهای نکرده دولت یازدهم و دوازدهم است، گفت: به طور مثال در حوزه مسکن وزیری را سرکار آوردند که افتخار او این بود که ۶ سال آجر روی آجر نگذاشته است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا عباسی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره اظهارات برخی چهره‌های اصلاح طلب و اعتدال درباره دستاوردهای دولت سیزدهم گفت: دستاوردهای نظام اسلامی عملا مربوط به زمانی است که نیروهای ارزشی سرکار بودند و مسایل را پیش بردند و به اصول انقلاب پایبند بودند.

وی یادآور شد: جریانی که سه دهه در دوره‌های مختلف در راس کار قرار داشت جریان اصلاح طلب، چپ‌گرا و زمانی هم حزب کارگزاران بود که ائتلافی با اصلاح طلبان داشت، بیش از سه دهه مسوولیت اجرایی دولت با این جریانات سیاسی بود.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی افزود: دیدگاه این افراد بجای حمایت از تولید و سرمایه های داخلی نگاه به خارج از کشور بود، آنها معتقد بودند با واردات می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم میراث‌دار کارهای نکرده دولت یازدهم و دوازدهم است، گفت: به طور مثال در حوزه مسکن وزیری را سرکار آوردند که افتخار او این بود که ۶ سال آجر روی آجر نگذاشته است.

وی تاکید کرد: امروز مردم به واسطه این کم کاری ها با مشکل اجاره و خرید مسکن مواجه هستند.

وی با اعلام اینکه امروز علاوه بر دولت، مجلس هم گرفتار کارهای نکرده این آقایان است،گفت: آیا مشکلات به بارآمده محصول یک سال فعالیت دولت سیزدهم است؟ که فریاد اعتراض ها بلند شده است.

عباسی اظهار کرد: این اتفاقات را خود آقایان رقم زدند چنانچه در مذاکرات هسته ای دیدیم که نتایجی از برجام بدست نیاوردیم و امروز هم بحث هسته ای کشور تعطیل شده است و هم اقتصاد خود را به دلیل سهل انگاری های گذشته گرو گذاشتیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز آواری که دولت قبل با کارهای نکرده سرجامعه ریخته را باید با تلاش برداریم. دولت سیزدهم فضای گل و بلبل را تحویل نگرفت، دولت اعتدال بدهی زیادی برای دولت مردمی آیت الله رییسی بر جای گذاشته بود.

عباسی اظهار کرد: امروز دولت سیزدهم به دنبال منابع پایدار برای بودجه و پرداخت بدهی ها است امروز این اقایان نمی توانند مطالبه گر باشند بلکه باید پاسخ کارهای نکرده دولت یازدهم و دوازدهم باشند.

وی اضافه کرد: اگرچه انتقاد داریم به برخی از مسوولان اجرایی دولت سیزدهم ولی انصافا کارهای خوبی شده و باید از آنها تشکر کرد.

عباسی افزود: دولت روحانی دلار را با نرخ ۳۸۰۰ تومان تحویل گرفت، علی رغم همه ادعاها و سازش‌های خارجی و باج دادن‌ها، دلار را با ۳۲ هزار تومان تحویل دادند.

وی در پاسخ به این سوال که سیاست ارز ترجیحی که در دولت روحانی دنبال شد تامین کننده منافع چه گروه بود؟ تاکید کرد: دولت قبل نمی تواند ادعا کند مسایل ارزی را حل و فصل کرده، چراکه ارز را نابود کرد! باج دادند و امتیاز دادند!

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با بیاک اینکه تنگ‌تر شدن سفره نردم برای دولت لیبرالی یازدهم و دوازدهم مهم نبود، اظهار داشت: روحانی فقط به دنبال رفتن سفر به دور دنیا بود چراکه وقتی گزارش هایی دولت قبل را می بینیم درآن صحبت از از تعداد سفرها و هیات هایی است که به کشور آمده اند.

عباسی تاکید کرد: اینکه خروجی این آمد و رفت‌ها چه تاثیری برای سفره مردم داشت برایشان موضوعیت نداشت.

وی یاد آورشد: یک شبه در مورد بنزین تصمیم گرفتند و آن آشوب در کشور ایجاد شد بطوریکه فردای آن روز در مقابل مردم خندیدند و گفتند ما جمعه صبح متوجه شدیم!

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۹۷ بعد از شکست مذاکرات برجامی و هسته ای و خروج آمریکا از مذاکرات، شااد جهش ارزی در کشور بودیم،با بی تدبیری ارز ترجیحی برای واردات پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در آن زمان حتی برای سفرهای خارجی غیرضروری ارز ترجیحی گذاشتند و خزانه کشور را به تاراج دادند.

عباسی در ادامه درباره با تخصیص یارانه نقدی به صورت کالا برگ هم اظهار داشت: بنده با این موضوع مخالفم، ۲۵ درصد جمعیت کشور را روستائیان تشکیل می‌دهند و این قشر شیر، گوشت و نان مورد نیاز خود را تولید نمی کنند، با تخصیص کالا برگ عملا روستائیان نمی‌توانند کالای مورد نیاز خود را تامین کنند.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس درمجلس شورای اسلامی گفت: برای اصلاح این روش باید به صورت جمعی تصمیم گیری شود؛ هم دولت پیشنهادات خود را بیاورد و هم مجلس دراین زمینه چکش کاری کند. نظرات در این زمینه در مجلس شورای اسلامی متفاوت است.

نظر شما