شناسهٔ خبر: 179507 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مشکلات حقوقی پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران/ شهرداری تکلیف پروژه‌ها را مشخص کند

شهرداری تهران نایب رئیس شورای شهر تهران نسبت به وضعیت پروژه های مشارکتی شهرداری تهران انتقاد کرد و درخواست کرد تا سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران گزارشی در این خصوص به شورای شهر ارائه دهد.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروری در مورد سرانجام پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ما باید نگاهمان را به مسئله مشارکت تغییر دهیم، گفت: ما باید بدانیم که سرمایه گذار به دنبال سود است، همانطور که ما به دنبال اجرا و اتمام پروژه‌های شهری‌مان هستیم و باید شیوه‌ای را در پیش بگیریم که هم شهر و هم سرمایه گذار سود ببرند. پس باید نگاهمان را به سرمایه گذاری تغییر دهیم و سرمایه گذاران را افرادی ببینیم که در حال کمک به شهر هستند؛ اما نباید زیاده خواه هم باشند.

وی با بیان اینکه در مورد وضعیت پروژه‌های مشارکتی در شهرداری تهران اشکالاتی هم به مجموعه شهرداری وارد است چرا که عمده قراردادهای منعقد شده در این حوزه از نظر حقوقی دچار مشکل است، افزود: متاسفانه پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران دچار وقفه‌های طولانی می‌شود، چرا که برآورد درستی در زمان انعقاد قرارداد نداشتند و حتما باید ظرفیت حقوقی در سازمان سرمایه گذاری تقویت شود و بهترین نیروهای حقوقی به آنجا بروند تا بتوانند قبل از ایجاد اختلاف میان شهرداری و سرمایه گذار قرارداد مناسبی را منعقد کنند.

سروری با بیان اینکه شهرداری نیز باید از سرمایه گذاران حمایت کرده و با آنها تعامل خوبی داشته باشد، گفت: این تعامل در قالب قرارداد درست امکانپذیر است و متاسفانه درصد زیادی از اشکالاتی که در قراردادهای شهرداری وجود دارد نشان دهنده نگاه غلطی است که نسبت به سرمایه گذاری وجود دارد.

وی پاسخ به سوال تعداد پروژه‌های مشارکتی معطل مانده در شهرداری؟، گفت: اجازه دهید که اینگونه به سوال شما پاسخ دهم که تا آنجایی که شنیدم فقط یک پروژه بدون اختلاف پیش رفته و مابقی پروژه‌ها به اختلاف و دادگاه رسیده که واقعا به شهر خسارت زده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: حتما از سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران و معاونت مالی گزارشی در این خصوص خواهیم خواست تا در مورد پروژه‌های مشارکتی تعیین تکلیفی انجام دهیم.

نظر شما