شناسهٔ خبر: 179482 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ارائه تسهیلات ویژه برای خرید موتورسیکلت‌های برقی

سروری رئیس شورای عالی استان‌ها از جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های موجود با اعطای تسهیلات ویژه از سوی بانک‌های عامل خبر داد.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروری در برنامه «سلام، صبح‌بخیر» با بیان اینکه طبق تعاملاتی که با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته، در تهران و در خصوص حدود ۳۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با بانک‌های عامل به نتیجه رسیدیم، گفت: مقرر شد تا بانک‌های عامل ۸۰ درصد قیمت موتور را با اعطای وام و با بهره چهار درصد در اختیار افراد گذارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: پس از اینکه این موضوع اعمال شد، دیگر بهانه‌ای وجود نخواهد داشت و هر کسی که بخواهد وارد شهر شود، باید به این استانداردها پایبند باشد.

وی با بیان اینکه با کارخانجات مربوطه نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، اذعان کرد: تلاش بر این است که در این حوزه حداکثر از ظرفیت‌های داخلی استفاده شود.

سروری عنوان کرد: با توجه به موضوع استاندارد، پیش بینی می‌شود که این اقدام از خردادماه آغاز شود تا هم تسهیلات بانک عامل و هم تحویل موتورهای سیکلت را آغاز کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اولویت خود را بر موتورسیکلت‌هایی گذاشته‌ایم که در سطح شهر کار می‌کنند، اظهار کرد: در بخش اتوبوس و ون، در حال حاضر قرارداد تقریباً ۲۰ هزار دستگاه ون را تکمیل کردیم و با مجموعه خودروساز هماهنگ شده و آن‌ها نیز اعلام آمادگی کردند که انشالله با توجه به وضعیتی که در این حوزه داریم و با عنایت به اینکه ظرفیت تولید فعلاً نیازهای ما را جواب نمی‌دهد، بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه با جایگزین کردن ون به جای اتوبوس، می‌توان یک شبکه روانی را در تهران و در حوزه حمل و نقل عمومی فراهم کرد، اذعان کرد: در حال حاضر با کمک دولت ۳۳۰ دستگاه ون خریداری شده که پول آن پرداخت شده و به‌زودی پس از طی مراحل اداری وارد شبکه می‌شود.

سروری با بیان اینکه پول ۳۴۰ دستگاه اتوبوس پرداخت شده و در حال حاضر آماده تحویل هستیم، گفت: تلاش شده تا تمامی ظرفیت‌های موجود بسیج شود و در کلانشهرها نیز این موضوع دنبال می‌شود.

نظر شما