شناسهٔ خبر: 179429 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت سیزدهم محرومیت زدایی را با طعم سلامت آغاز کرد/ صفر شدن کرونا با دیپلماسی واکسن

محمد بیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت سیزدهم محرومیت زدایی را با طعم سلامت آغاز کرد و با استفاده از راهبردهای موثر در واکسیناسیون سراسری و مدیریت مناسب موفق شد کرونا را در کشور به صفر برساند.

به گزارش «نماینده»، فاطمه محمدبیگی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: مجلس یازدهم بخصوص کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دولت آقای روحانی و دولت آقای رئیسی را تجربه کرد اما دولت سیزدهم محرومیت زدایی را با طعم سلامت آغاز کرد.

وی با اشاره به عملکرد وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از موفقیت های بزرگ دولت آقای رئیسی و وزارت بهداشت در دوره دکتر عین اللهی، مهار کرونا بود و می توان گفت که عملکرد وزیر بهداشت در توزیع عادلانه سلامت، نسبت به وزیر قبلی به مراتب موفق و پیشرو تر بوده است و این مساله، یک برگ برنده برای نظام سلامت کشور محسوب می شود.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: در دولت سیزدهم و دوران وزیر کنونی بهداشت، واردات واکسن انجام شد و واکسیناسیون عمومی در بازه زمانی کوتاهی صورت گرفت که نتیجه آن به صفر رسیدن آمار فوتی های کرونا، بازگشت مردم به زندگی عادی و چرخش چرخ اقتصادی بود.

محمدبیگی با اشاره به عملکرد وزیر بهداشت در اتمام پروژه های نیمه تمام و زیرساخت‌های عمرانی، تصریح کرد: پروژه های نیمه تمام رها شده از جمله ساخت بیمارستان‌ها و همچنین اخذ اعتبارات از سازمان برنامه بودجه در دولت سیزدهم به صورت جدی دنبال شد.

وی ادامه داد: در حوزه آموزشی نیز شاهد افتتاح تعدادی از دانشکده های پزشکی و دانشکده های جدید هستیم که این اقدام وزارت بهداشت نیز قابل تقدیر است؛ البته در حوزه آموزش انتظار داریم معاون آموزشی وزارت بهداشت اقداماتی چون تغییر کتب درسی به نفع قانون جوانی جمعیت، آموزش بهورزان، ماماها و پزشکان در حوزه درمان ناباروری و حمایت از سلامت مادر و کودک را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در حوزه طب سنتی نیز اقدامات ارزنده ای در دولت سیزدهم انجام شده، افزود: رشته طب سنتی در کلینیک های سطح ۲ ناباوری در درمان بیماران فعال شد که گامی مهم و بسیار موثر به شمار می آید.

محمدبیگی تاکید کرد: اهتمام وزیر بهداشت نسبت به حوزه‌ ساختاری و رویکرد او به حمایت از مناطق محروم و بومی گزینی نیز شایسته و قابل دفاع است.

وی با اشاره به اقدامات دکتر عین اللهی در جبران کمبود پزشک در مناطق محروم، تصریح کرد: انتظار داریم ماده ۲۷ قانون جوانی جمعیت بصورت دقیق اجرا شود تا پزشکان متخصص در مناطق محروم ماندگاری بیشتری داشته باشند و نسبت به فرزند پروری و فرزندآوری قشر سلامت هم توجه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد تعیین تعرفه‌ها نیز، گفت: اجرای تعرفه پرستاری یکی از کارهای ارزشمند وزارت بهداشت است که به دنبال مطالبه مجلس، تاکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین وعده رئیس جمهور مبنی بر انجام این کار در دولت سیزدهم انجام شد؛ این در حالی بود که این اقدام در دولت قبل بر زمین مانده بود.

محمدبیگی به افتتاح صندوق بیماران صعب العلاج اشاره کرد و گفت: همکاری وزارت بهداشت با مجلس برای افتتاح صندوق خوب بود و شاید اگر اراده وزیر نبود، این اقدام تا ۱۵ سال بعد هم انجام نمی شد.

وی اجرای بیمه همگانی و بیمه ۶ میلیون نفر را یکی دیگر از افتخارات وزارت بهداشت دانست و افزود: این اقدام مهم با جدیت و پیگیری فعالانه وزارت بهداشت و هماهنگی های انجام شده، به سرانجام رسید که برگ زرینی در کارنامه نظام سلامت و وزارت بهداشت محسوب می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت هم ضعف ها و چالش هایی دارد، گفت: نمی توان به خاطر برخی نقدها اصل عملکرد وزارتخانه و خدمات جامعی که انجام شده است را زیر سوال برد.

نظر شما