شناسهٔ خبر: 179413 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

زندان‌های آمریکا مملو از زنان است/ غرب به زن نگاه سیاسی دارد

سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به موضوع زنان سیاسی نگاه می‌کند و موید این مسئله آن است که زندان‌های این کشور مملو از زنان است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در واکنش به حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با موضوعاتی مانند زنان، کودکان، حقوق بشر و انرژی هسته‌ای بازی سیاسی می‌کنند.

وی بیان کرد: اقدام اخیر غربی‌ها در حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل صرفاً یک اقدام سیاسی است و آنان این اقدام را بدون هیچ دلیل و پشتوانه منطقی علیه ایران انجام دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر مدعی پیگیری حقوق زنان هستند، پس چرا نسبت به برخی از کشورها مانند عربستان سعودی که حتی به زنان حق رأی هم نمی‌دهند، سکوت می‌کنند و واکنش نشان نمی‌دهند؟

سلیمی ادامه داد: در کشوری مانند عربستان اصلاً انتخاباتی برگزار نمی‌شود و چطور غربی‌ها در واکنش به این موضوع هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و سکوت می‌کنند؟

سلیمی متذکر شد: درباره قتل جمال خاشقچی هم دیدیم که آمریکا به بن سلمان در این پرونده جنایت مصونیت داد تا وی تبرئه شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این مسائل نشان می‌دهد که موضع‌گیری غربی‌ها نسبت به مسائل حقوق بشر و زنان فنی، حقوقی و واقعی نیست، بلکه کاملاً سیاسی است و با هدف اعمال فشار و ایجاد جو روانی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

سلیمی تاکید کرد: اگر آمریکا به حقوق زنان توجه دارد، پس نباید زندان‌های آمریکا مملو از زنان باشد. بسیاری از زندانیان زن جهان در آمریکا هستند.

وی اظهار داشت: آنان هیچ توجهی به حقوق زنان ندارند و بسیاری از زنان را دستگیر و زندانی کردند و فقط موضوع زنان را ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی خود می‌دانند.

نظر شما