شناسهٔ خبر: 179379 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خلیج فارس متعلق به ایران است/ پاسخ ما به هر شرارتی، کوبنده است

نیکزاد نایب رئیس مجلس در واکنش به یاوه‌گویی درباره جزایر سه گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما در عین رحمت نسبت به همسایگان خود، در برابر هر شرارتی، محکم، قاطع و کوبنده برخورد خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده»، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۰ آذر ماه) در جلسه علنی مجلس در نطق پیش از دستور ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام امت و رهبر حکیم انقلاب این بوده که نه سلطه گر باشد نه سلطه پذیر. سیاست حسن همجواری با همسایگان همواره به عنوان یک اصل ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: نظام مقدس اسلامی ثابت کرده همواره یک دوست و پشتیبانی بزرگ برای همسایگان خود بوده است.

نیکزاد تصریح کرد: دفاع جانانه ملت ایران از دولت و ملت عراق در هجوم وحشیانه داعش به این کشور نمونه خوبی از سیاست خیرخواهی نسبت به همسایگان است، اما نظام مقدس اسلامی در عین رحمت نسبت به همسایگان خود، در برابر هر شرارتی، محکم، قاطع و کوبنده برخورد می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما طالب همسایگانی آباد، امن و دارای رونق اقتصادی هستیم اما در عین حال اگر شاهد بلندپروازی‌های خارج از اندازه باشیم، پاسخ ایران، پاسخی مقتدر، قوی و پشیمان کننده خواهد بود. چه بلندپروازی در تغییر مرزها باشد، چه اجازه دادن به گروهک‌های مزدور در اقلیم غرب کشور باشد و چه یاوه گویی درباره جزایر سه گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد.

نیکزاد تاکید کرد: اثبات حاکمیت مطلق جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر حتی نیاز به بررسی حقوقی و معاهدات بین المللی و اسناد سازمان ملل متحد ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمی موزه گردی و مشاهده نقشه‌های قدیمی کافی است تا اثبات شود اینجا خلیج فارس است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و این جزایر به طور مطلق متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

نیکزاد گفت: ما از افزایش تبادلات اقتصادی کشورهای همسایه خود استقبال می‌کنیم و دخالتی در امور داخلی آنها نداریم، اما بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی نداریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما مشکلی با قرارداد بستن قاتل خاشقچی، مادر معنوی داعش و گاو شیرده آمریکا با سایر کشورهای دنیا نداریم، اما چنین حقی را برای آنها قائل نیستیم که در لا به لای مناسبات اقتصادی خود درباره جزایر ایرانی لاف بزنند. البته منتظر شنیدن روایت کشورهای دوست و شرکای تجاری خود در این زمینه هستیم اما از آنها می‌خواهیم در مناسبات تجاری خود دقت داشته باشند تا برخی کلمات نامتعارف در گفت و شنودهای دو جانبه و چندجانبه را پیدا نکند.

نیکزاد ضمن قدردانی از زحمات مرحوم رستم قاسمی وزیر پیشین راه و شهرسازی، تصریح کرد: مرحوم قاسمی در دوران دفاع مقدس سربازی سلحشور، در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تلاشگری مجاهد و در وزارت نفت مبارزی قوی با دشمنان برای خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی بود و در دوران کوتاه وزارت راه و شهرسازی خدمات زیادی به جای گذاشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی موفقیت برای مهرداد بذرپاش وزیر جدید راه و شهرسازی، تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در کنار ده‌ها مأموریت تخصصی خود در آبادانی و عمران کشور، مسئول عملیاتی کردن قانون جهش تولید مسکن است که مجلس آن را به تصویب رسانده و از جمله شعارهای مهم دولت سیزدهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم بزرگترین مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب و بزرگترین تو دهنی به اربابان آنها، تلاش شبانه روزی برای رفاه و آسایش ملت شریف ایران است که تأمین مسکن مناسب برای این ملت یکی از بزرگترین مصادیق چنین جهادی به شمار می‌رود.

نظر شما