شناسهٔ خبر: 179374 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استقرار نیروهای مرزبانی عراق در نوار مرزی باید مانع نفوذ عناصر ضدانقلاب به خاک ایران شود

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اگر بعد از استقرار نیروهای مرزبانی عراق در نوار مرزی، همچنان شاهد ورود و خروج نیروهای وابسته ناامن ساز به ایران باشیم، طبیعتا این حق را برای خود قائلیم که از خاک کشورمان دفاع کنیم.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی اقدام دولت عراق در راستای اعزام نیروهای مرزبانی به مرز مشترک عراق با دو کشور ایران و ترکیه گام مثبتی در راستای ایجاد ثبات در منطقه خواند و گفت: این اقدام مسیری برای جلوگیری از ورود نیروهای گروهک های منحله از اقلیم کردستان به ایران و ترکیه است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه البته اعتقاد ما این است که این حضور مرزی باید به سمتی هدایت شود که از هرگونه تردد افراد ضد انقلاب به داخل خاک ایران جلوگیری کند، اظهار داشت: زمانی می توانیم این اقدام رو به جلو را در همه ابعاد مثبت ارزیابی کنیم که به معنای واقعی کلمه از ورود و نفوذ نیروهای ضد انقلاب به داخل خاک ایران جلوگیری شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که اقلیم کردستان عراق نباید پناهگاهی برای دشمنان ملت ایران و کسانی باشد که به دنبال ناامن سازی جمهوری اسلامی بوده و قصد خدشه وارد کردن به امنیت و ثبات کشورمان را دارند.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه ما برای جلوگیری از ورود گروهک ها و افراد وابسته پناه برده به اقلیم کردستان به خاک کشورمان از هیچ اقدام دفاعی فروگذار نمی کنیم، یادآور شد: از این رو صرفا حضور نیروهای مرزبانی عراق نمی تواند به تنهایی همه خواسته ها را تأمین کند مگر اینکه منجر به جلوگیری از نفوذ و ورود این عناصر به ایران شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرزهای ایران خواسته ما را برآورده کند، قدردان بوده، آن را مثبت ارزیابی می کنیم و در روابط بعدی مد نظر قرار می دهیم، خاطرنشان کرد: اگر بعد از استقرار این نیروها در نوار مرزی، همچنان شاهد ورود و خروج نیروهای وابسته ناامن ساز به ایران باشیم، طبیعتا این حق را برای خود قائلیم که از خاک کشورمان دفاع کنیم./

نظر شما