شناسهٔ خبر: 179368 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تکذیب اصلاح قانون کار به نفع کارفرما/ چگونگی جذب کارکنان جدید دولتی

حسن محمدیاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اصلاح قانون کار به نفع کارفرما را تکذیب کرد و گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس، دغدغه های فعالان اقتصادی و کارفرمایان مطرح شد و در نظر داریم مسائل و مشکلات دو طرف را لحاظ کنیم.

به گزارش «نماینده»، حسن محمدیاری درباره روند بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، اظهار کرد: کلیات طرح مذکور در مجلس مصوب و به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه تعداد نیروهای شرکتی و بار مالی آن برای دولت مشخص نیست، افزود: دولت با همکاری کمیسیون اجتماعی مجلس به دنبال تعیین تکلیف وضعیت کارکنان در حوزه های مختلف است.

نماینده شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به چگونگی ساماندهی کارکنان در طرح مذکور، تصریح کرد: نیروهایی که در قالب های مختلف شاغل هستند، به شرط داشتن دو سال سابقه و براساس صلاحیت های عمومی به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت می شوند.

محمدیاری طرح ساماندهی استخدام کارمنان دولت را در دستور کار مجلس دانست و ادامه داد: نیروهایی که در آینده براساس قانون جدید جذب دستگاه ها و ادارات دولتی می شوند نیز علاوه بر صلاحیت های عمومی، مورد سنجش قرار می گیرند و از طریق آزمون جذب خواهند شد تا شرکت های واسطه حذف شوند.

وی در ادامه اصلاح قانون کار به نفع کارفرما را تکذیب کرد و گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس، دغدغه های فعالان اقتصادی و کارفرمایان مطرح شد و در نظر داریم مسائل و مشکلات دو طرف را لحاظ کنیم، زیرا با بحران بیکاری مواجه هستیم و اگر از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حمایت نکنیم، این مشکل تشدید می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، همچنین به روند اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و متذکر شد: در هفته های اخیر طرح دوفوریت کمیسیون اجتماعی جهت عملیاتی شدن این قانون را با محوریت تسهیلات بانکی فرزندآوری مصوب کردیم.

وی از ارائه تخفیف ۵۰ درصدی به بدهکاران بانکی جهت دریافت تسهیلات فرزندآوری خبر داد و بیان کرد: همچنین تخصیص زمین ۲۰۰ مترمربعی برای تولد فرزند سوم پیش بینی شده است که همراه با تسهیلات کم بهره و اقساط چند ساله است.

محمدیاری، در بخش دیگری از سخنان خود به حضور عشایر در چهار شهرستان تالش، ماسال، رضوانشهر و رودبار اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان گیلان موفق به اخذ ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای عشایر گیلان شدیم.

نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس، توزیع پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایر، برق رسانب به سکونتگاه های عشایری و شناسایی نقاط کور مخابراتی را در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: پیگیر اجرای طرح توسعه پایدار گردشگری، صنایع دستی و محصولات لبنی عشایر به صورت پایلوت در شهرستان رضوانشهر هستیم.

وی با تأکید بر لزوم ذخیره سازی نزولات جوی جهت تأمین آب پایدار کشاورزی در گیلان، اضافه کرد: تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از سد لاستیکی ماسال با حضور وزیر نیرو خواهیم بود که بخشی از مشکل آب کشاورزی غرب استان را ساماندهی می کند.

محمدیاری، با انتقاد از عدم ساماندهی سد شفارود، تأکید کرد: کارگاه سد تعطیل شده و کارگران حقوق معوقه دارند؛ با دستور مقام قضایی نیز شاهد تغییر پیمانکار و فرایند نقل و انتقال به شرکت سپاسد هستیم که زمان بر خواهد بود.

وی سد شفارود را شاهراه آبی غرب گیلان و احیاکننده کشاورزی و صنعت و آب شرب منطقه دانست و اظهار کرد: سد لاستیکی تالش نیز دارای پیشرفت ۷۰ درصدی است.

نظر شما