شناسهٔ خبر: 179356 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عملیاتی شدن قوانین حوزه مسکن نابسامانی بازار ملک را کاهش می‌دهد

مسکن عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرایط فعلی بازار مسکن و نابسامانی حاکم بر آن ایجاب می کند، هر چه سریع تر قوانین وضع شده در این حوزه از جمله قانون جهش تولید مسکن، عملیاتی شود.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی با بیان اینکه تامین مسکن روستایی و کمک به نوسازی بافت های فرسوده در مناطق کمتر برخوردار، انباشت تقاضا در شهرهای پرجمعیت را کاهش می‌دهد گفت: توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن با حمایت بانک ها و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت می تواند گام مهمی در مسیر ساماندهی بازار مسکن تلقی شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید برتوجه به مسکن روستایی افزود: تسهیل شرایط پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی و برخورداری بخش کثیری از جامعه روستایی کشور از این امتیاز موجب نوسازی بافت‌های فرسوده و ناایمن روستاها شده و زمینه بازگشت به روستاها و مهاجرت معکوس را نیز فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: شرایط فعلی بازار مسکن و نابسامانی حاکم بر آن ایجاب می کند که هر چه سریع تر قوانین وضع شده در این حوزه از جمله قوانین مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده و قانون جهش تولید مسکن، عملیاتی شود. بی تردید این امر می تواند نابسامانی بازار مسکن را کاهش داده و با کنترل تقاضا مانع جهش یک باره نرخ ها شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد:ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف برای ارتقا عملکرد وزارت راه و شهرسازی ضرورت دارد چرا که اجرای برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کنار رسیدگی به وضعیت نامناسب حمل و نقل دریایی، هوایی و جاده از عهده یک وزارت خانه به تنهایی بر نخواهد آمد.

نظر شما