شناسهٔ خبر: 179348 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تعداد ساختمان‌های ناایمن تهران کاهش یافت

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: با پیگیری‌هایی که در کمیته ایمنی و مدیریت بحران و همراهی مناطق انجام شد، این تعداد کاهش یافته است.

به گزارش «نماینده»، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در سی و دومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران که با موضوع بررسی ساختمان‌های ناایمن شهرداری منطقه ۱۸ برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای دوره مدیریت شهری ششم، موضوع وجود ۱۲۹ ساختمان خیلی پر خطر و بحرانی مطرح می‌شد گفت: با پیگیری‌هایی که در کمیته ایمنی و مدیریت بحران و همراهی مناطق انجام شد، این تعداد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه باید ایمنی اولویت اول مناطق باشد، گفت: از سازمان آتش نشانی و سازمان مدیریت بحران انتظار داریم که موضوع ایمنی را به طور ناحیه محور ارزیابی کرده و هر سه ماه یک بار نتیجه ارزیابی‌ها را به معاونین شهردار و شهردار تهران ارائه کنند.

بابایی با اشاره به اینکه موضوع تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن در برنامه چهارساله آورده شده و تعداد ساختمان‌هایی که باید ایمن سازی شوند، مشخص است، افزود: یکی از آسیب‌های که در مناطق وجود دارد عدم آگاهی مجریان از نحوه ایمن سازی ساختمان‌ها است که این امر ضرورت ارائه برنامه‌های آموزشی برای متولیان از جمله شهرداران نواحی و حتی شهرداران مناطق را نشان می‌دهد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، اخطار، اطلاع رسانی، قطع انشعاب آب، قطع انشعاب برق با حکم دادستانی، و سپس اقدام به پلمپ را مراحل قانونی ایمنی سازی عنوان و خاطر نشان کرد: آگاهی از این مراحل می‌تواند مسیر ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن را هموار کند.

وی با اشاره به وضعیت سوله‌های مدیریت بحران در مناطق شهرداری تهران، اظهار کرد: سوله‌های بحران دچار مشکل جدی در حوزه نگهداشت هستند و کانکس‌های مدیریت بحران نیز باید داخل ساختمان شهرداری، مساجد و مدارس باشند و از معابر جمع‌آوری شوند.

بابایی همچنین بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ مدیران منطقه با استان‌های معین تاکید کرد و گفت: از مسئولان استان‌های معین دعوت شود تا از منطقه بازدید کرده و از نزدیک با مخاطرات و مزیت‌های منطقه آشنا شوند تا در صورت بحران بتوانند با آگاهی بیشتر کمک رسانی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه از گروه‌های دوام به عنوان سرمایه‌های اصلی در بحران یاد کرد و گفت: در زمان بحران شهروندان با خود امدادی بسیاری دغدغه‌ها را رفع می‌کنند؛ همین موضوع ضرورت ارتقای خانه‌های دوام را افزایش می‌دهد.

بابایی همچنین بر اجرای مانورهای محله محور، و فعالیت هدفمند خانه‌های ایمنی و دوام در همه سراهای محلات شهر تهران تاکید کرد.

وی وجود شن چاله‌ها را از مشکلات در راه ایمنی منطقه ۱۸ شهرداری تهران دانست و افزود: رفع خطر شن چاله‌ها نیازمند اقدامی جهادی است که با کوشش شهردار منطقه و سایر دستگاه‌ها محقق می‌شود.

نظر شما