شناسهٔ خبر: 179346 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

موافقان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه گفتند؟

صحن نمایندگان موافق رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از برنامه‌ها و صلاحیت‌های بذرپاش برای مدیریت وزارت راه و شهرسازی دفاع کردند.

به گزارش «نماینده» ، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه_۱۶ آذر_ مجلس شورای اسلامی، بررسی رای اعتماد به مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

کیومرث سرمدی واله در نشست علنی امروز- چهارشنبه ۱۶ آذر ماه- مجلس شورای اسلامی در موافقت با صلاحیت مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: اینکه جناب رئیس جمهور بعد از گذشته این مدت از عمر دولت با پایش و توجه به وعده‌هایی که به مردم دادند ترمیم کابینه و معرفی نیروهای جوان و با انگیزه و اخلاق را در دستور کار قرار دادند هم جای تشکر دارد و هم زمینه همکاری بیشتر مجلس شورای اسلامی را با وزیر پیشنهادی آماده می‌کند.

نماینده مردم اسد آباد وزرات راه و شهر سازی را یکی از مهمترین و کلیدی ترین وزارتخانه های کشور خواند و بیان داشت: این وزرات خانه مرتبط با نیازهای اساسی زندگی مردم هست، اگر به دنبال عدالت و نزدیک کردن مردم به لحظه فاصله طبقاتی هستید این وزارتخانه به جهت فعالیت در حوزه های مختلف از جمله کلیدی ترین وزارتخانه هاست.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به مشکلات حوزه مسکن بیان داشت: ساخت و ساز مسکن ، اجاره بها و خرید مسکن مردم را دچار گرفتاری های فراوان کرده است از جمله تصمیمات راهبردهای این وزارتخانه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تصادفات و معضلات و خسارات فراوان ناشی از عدم توجه به مشکلات راهها از جمله ماموریت های مهم این وزارتخانه است.سرمدی واله اضافه کرد: امروز کارهای بر زمین مانده در بحث مسکن فراوان وجود دارد و مسکن از تورم دچار تاثیر پذیری است و ما با یک رکود چندین سال در بخش مسکن روبرو بودیم که افتخار می‌کردند که آجر روی آجر در آن دوران نگذاشتند و بعضاً مسکن مهر را مزخرف خواندن اینها مواردی است که بر سر راه تولید مسکن وجود دارد ما پنجاه میلیون مسکن کمبود داریم.

نماینده اسد آباد بیان داشت: ساخت سازه های دولتی ناموفق و بخش خصوصی در این زمینه به صورت فعال ورود پیدا نکرده است.وی با اشاره به معرفی بذرپاش بیان داشت: تاکید امام و مقام معظم رهبری بهره گیری از جوانان خلاق، برنامه محور و در عین وابسته بودن به خانواده‌های ایثارگران، جانبازان و شهدا ست از جمله ویژگی‌های وزیر پیشنهادی این است که در ایام کودکی با شهادت پدر بزرگوارشان تعهد خود را نسبت به نظام به ثبوت رساندند و در طی سالهای گذشته ثابت قدم ایستادند.

وی با توجه به سوابق مدیریتی بذرپاش بیان داشت: وی در مسئولیت های واگذاری ثابت کرده است که به لحاظ کارآمدی ایشان توان بالایی دارد، وی هم مجلس شورای اسلامی را خوب می شناسد و هم جایگاه نمایندگان را به لحاظ تجربه‌ای که در هیئت رئیسه داشته است و هم سوابق موفق ایشان در پست‌های مختلف از جمله دیوان محاسبات به تحکیم جایگاه نظارتی مجلس کمک کرد و برای اولین بار ارائه تفریغ بودجه به موقع به به نحوی موفق بودند که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفتند.فرصت از این بهتر که ما بتوانیم از توان جوانی برنامه محوری رحیه انقلابی و وابستگی او به جامعه ارزشی کشورمان استفاده کنیم.وی افزود: من اطمینان دارم که با رأی بالای نمایندگان انگیزه کاری در وزیر پیشنهادی افزایش پیدا ایجاد می کند.

عضو کمیسون اجتماعی خاطر تشان کرد: بذرپاش با مراکز تصمیم گیری مراکز علمی و افراد توانمند ارتباط بسیار مثبتی است از لابی گری مثبت بسیار بالایی برخوردار است می‌تواند در ارتباط با افراد متخصص مأموریت خود را به درستی انجام دهد.

سرمدی در تذکری به وزیر پیشنهادی بیان داشت: عدم تزریق نیروهای غیر متخصص به بدنه این وزارتخانه از جمله مواردی تاکید می کنم که این نباشد که بعد از گرفتن رای اعتماد که ان شالله اعتماد قاطع را هم کسب خواهید کرد شاهد نباشد که نیروهای در حوزه مسکن و راه تخصص ندارند در این وزارتخانه مشغول به کار شوند و یا در وعده رییس جمهور در ساخت ۴ میلیون مسکن باید با مشکل مواجه نشویم و نکته دیگر اینکه از نیروهای متخصص و توانمند در این وزراتخانه استفاده کنید.

حاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی: بذرپاش پیشانی موفق وزرای دولت سیزدهم خواهد بود

در ادامه حسین حاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی در دفاع از مدارک تحصیلی بذرپاش گفت: رشته تحصیلی بذرپاش مدیریتی بوده است و فرد باید جوهره مدیریتی داشته باشد بررسی سوابق بذرپاش در مسئولیت های متعدد، نشان دهند کارنامه درخشان وی است.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برنامه وزیر پیشنهادی، چالش های حوزه راه و مسکن احصاء شده است و برنامه های دقیقی برای حل این مشکلات وجود دارد.این معادلات چند مجهولی با مدرک مهندسی عمران قابل حل نیست، وزارت مدیریت توانمند نیاز دارد که بذرپاش واجد آن است.

وی افزود: ۲ سال و نیم سکوت ایشان در برابر هجمه‌ها،برای اثبات تعهد و کارآمدی ایشان کافی است و نشان دهنده سکوت مومنانه و جوانمردانه برای پیشبرد و مدیریت دیوان محاسبات است.

حاتمی با بیان اینکه آیا از سایر وزرا تعهدی گرفته اید که از بذرپاش برای ساخت یک میلیون مسکن تضمین می خواهید، اظهار داشت: بذرپاش پیشانی موفق وزرای دولت سیزدهم خواهد بود.

نظر شما