شناسهٔ خبر: 179338 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رفتارهای اخیر سعودی‌ها دیوار بی‌اعتمادی را بلندتر کرده است

آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد سعودی ها باید دست از رفتارهایی که موجب افزایش دیوار بی اعتمادی می شود بردارند.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن آصفری ، در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه عراق مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان تمایل به ادامه مذاکره دارند، گفت: علی رغم مسائل منطقه ای که وجود دارد، علاقه مند افزایش سطح ارتباطات با کشورهای همسایه در خلیج فارس هستیم.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این در حالیست که برخی کشورهای فرامنطقه ای درصدد افزایش سطح تنش ها و اختلافات میان همسایگان هستند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سعودی ها طی چند سال اخیر اقدامات نامناسبی داشتند که راه اندازی رسانه هایی مانند شبکه ایران اینترنشنال یکی از آنها محسوب می شود، ادامه داد: در واقع این اقدامات به اختلافات دامن می زند لذا توصیه می شود عربستان دست از این اقدامات غیرسازنده بردارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی نیز درصدد دامن زدن به تنش ها میان ایران و عربستان است، افزود: نباید فراموش کرد تاکنون چندین دور مذاکره میان دو کشور صورت گرفته و مسائلی مطرح شده اما اقدامات رسانه ای اخیر بر خلاف روند گفتگوها بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می شود سعودی ها رفتارهایی انجام ندهند که موجب افزایش دیوار بی اعتمادی می شود.

نظر شما