شناسهٔ خبر: 179337 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نتیجه هماهنگی‌ها و اقدامات نشست‌های آستانه در تحولات میدانی سوریه مشخص است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بازگشت آرامش و ثبات به سوریه و آزادسازی بخش هایی از این کشور نتیجه هماهنگی های نشست آستانه است.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص تاثیر نشست های مشترک ایران، روسیه و ترکیه در آستانه، گفت: بازگشت آرامش و امنیت به سوریه هدف اصلی برگزاری نشست های آستانه بوده است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات در جنگ داعش در نشست های آستانه هماهنگی شد، اظهار کرد: بر این اساس شاهد آزادسازی مناطق مختلف در سوریه بوده ایم.

وی با بیان اینکه پس از نابودی داعش و تروریست ها، امروزه موضوع پیامدهای پساداعش و مداخلات رژیم صهیونیستی، گروه های تجزیه طلب و غیره مطرح است، ادامه داد: طی چند ماه گذشته شاهد حملات نظامی و همچنین دست درازی به منابع سوریه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس نشست آستانه که با حضور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می شود می تواند هماهنگ کننده انجام اقدامات مشترک باشد تا امور مربوط به این کشور اعم از مبارزه با تجزیه طلب ها و غیره ساماندهی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش شود امروزه شاهد اعمال برخی تحریم های یکجانبه و مغایر با حقوق بین الملل علیه سوریه هستیم که این نشست ها می تواند راهکارهایی را برای خنثی سازی آنها ارائه کند.

نظر شما