شناسهٔ خبر: 179335 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحقق سیاست آسیامحوری با اجرایی شدن برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اجرایی شدن برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین به تحقق سیاست آسیامحوری کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی در خصوص اهمیت اجرایی شدن برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین در سفر آتی رییس جمهوری کشورمان به این پکن، گفت: سیاست آسیامحوری یکی از اولویت های وزارت امور خارجه است لذا انعقاد همکاری های طولانی مدت با کشورهای همسایه و آسیایی در دستورکار قرار دارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو کشور دارای ظرفیت های خوبی در حوزه های تجاری، گردشگری و صنعتی و دفاعی و غیره هستند که می توانند به اشتراک بگذارند، اظهار کرد: در واقع باید تلاش شود بر اساس قراردادهایی که انعقاد می‌شود شاهد افزایش حجم تبادل تجاری میان دو کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه همکاری با چینی ها به توازن بخشی در سیاست خارجی کمک می کند، ادامه داد: در این میان باید اذعان کرد همکاری تهران و پکن می تواند از فشار غربی‌ها نیز بکاهد؛ در واقع چینی‌ها عضو دائم شورای امنیت هستند و آرای آنها دارای اهمیت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید تلاش شود پروژه هایی متوازن و هم راستا با یکدیگر از سوی دو کشور اجرایی شود تا شاهد عملیاتی شدن دستاوردهای همکاری 25 ساله ایران و چین باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد روابط خوب سیاسی همواره باید دارای پشتوانه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مناسب باشد لذا برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین این مهم را محقق می کند.

نظر شما