شناسهٔ خبر: 179332 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سفر استراتژیک نخست وزیر عراق به ایران دست دخالت‌های بیگانه را کوتاه می‌کند

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به سفر السودانی به ایران به عنوان نخستین سفر پس از نخست وزیری به یک کشور غیر عربی، گفت: این سفر از تأثیر دروغ‌پراکنی‌ها و شایعه‌سازی‌های دشمن نسبت به دو کشور جلوگیری کرده و باعث کوتاه شدن دست بیگانگان از دخالت می‌شود.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی ضمن با اهمیت خواندن سفر السودانی نخست وزیر عراق به کشورمان، گفت: این اقدام گامی جدی در راستای توسعه و تحکیم روابط دوجانبه میان ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه است که می تواند در همکاری‌های منطقه ای نیز موثر باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به رویکرد سازنده دولت عراق در تعمیق روابط با توجه به منافع مشترک دو کشور، عنوان کرد: ظرفیت های دو کشور در بسیاری از بخش ها مکمل بوده و می توانیم نیاز یکدیگر را برطرف کنیم.

وی همچنین با اشاره به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی ایران و عراق بیان داشت: دو کشور دشمنان مشترکی هم داشته که همواره قصد شایعه سازی و دروغ پراکنی در عرصه های مختلف را دارند تا ضمن ایجاد به هم ریختگی در داخل کشورها، روابط دوجانبه را نیز خدشه دار کنند از این رو سفر مقامات رده بالا می تواند در شفاف سازی و کوتاه کردن دست دشمنان از دخالت، کمک کننده باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت های دو کشور مهیا بوده و صرفا با حفظ هوشیاری نسبت به دسیسه های دشمن و بدخواهان منطقه ای می توان به سمت توسعه دو کشور و دو ملت پیش رفت.

به گزارش خانه ملت، السودانی هشتم آذر ماه در نخستین سفر خود به عنوان نخست‌ وزیر جدید عراق به یک کشور غیرعربی، وارد تهران شد و ضمن دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفت و گو کرد./

نظر شما