شناسهٔ خبر: 179328 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دشمن به مردم ما گزینشی نگاه می‌کند/ مشکلات باید ریشه‌ای حل شود

ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن به مردم ما گزینشی نگاه می‌کند و حضور حماسی مردم در راهپیمایی‌ها و مراسم تشییع شهدا را نمی‌بیند.

به گزارش «نماینده»، روح الله ایزدخواه با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی معمولاً به ملت ایران آنگونه که می‌خواهند نگاه می‌کنند و وقایع ما را گزینشی رسانه‌ای می‌کنند، اظهار داشت: ملت ایران یک جامعه پخته، باتجربه و متکثر است. در عرصه‌های مختلف نگاه‌ها و رویکردهای گوناگونی وجود دارد و گروه‌های اجتماعی فعال و کنشگر زیادی داریم و ما یک جامعه خموده و منزوی نیستیم.

وی متذکر شد: از سال‌های قبل، ملت ما یاد گرفته است که علی رغم فشارها و نظامات ناکارآمد از جمله در دوران شاهنشاهی متکی به خود باشد و علی رغم اینکه ما در یک منطقه پرچالش هستیم و دور تا دور ما نه فقط الان بلکه همیشه درگیری و کشمکش بوده است، اما وام‌دار و مستعمره هیچ کشوری نبودیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه دیدیم که دو ماه بعد از اغتشاشات سال ۹۸، مردم ما حضوری میلیونی و گسترده در مراسم تشییع شهید سلیمانی داشتند و تمام جامعه ایرانی با همه نگرش‌ها و سلیقه‌ها در مراسم تشییع شهید سلیمانی حضور یافتند و بیعت خودشان را با انقلاب اسلامی و فرهنگ شهادت مجدداً نشان دادند. با اینکه در آن مقطع عده‌ای معترض بودند، اما سر شهادت حاج قاسم سلیمانی یکدست شدند.

دشمن به مردم ما گزینشی نگاه می‌کند

ایزدخواه ادامه داد: دشمن به مردم ما گزینشی نگاه می‌کند و حضور حماسی مردم در راهپیمایی‌ها و مراسم تشییع شهدا را نمی‌بیند. حتی دیدیم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی ولز در رقابت‌های جام جهانی، دشمنان شادی مردم ما را ندیدند. البته رسانه‌های داخلی هم باید در روایت مردم فعال‌تر باشند و باید به خوبی مردم را روایت کنند. الان وقت آن است که حلقه‌های میانی و فعالان فرهنگی و سیاسی به درون مردم و بطن واقعیات کف جامعه بروند و زیست اجتماعی کنند تا ظرفیت مردم و صدای مردم را بشنوند و درک کنند.

وی اظهار داشت: الان به محض اینکه اعتراضی در جامعه می‌شود، برخی تصور می‌کنند که کل جامعه ایرانی معترض هستند یا ما دچار فروپاشی اجتماعی شدیم. اتفاقاً این طور نیست و بیان کردن اعتراض، پویا بودن جامعه ایرانی را نشان می‌دهد که اتفاقاً این مسئله به قوت هر چه بیشتر اجتماعی ما کمک می‌کند و جامعه را پخته‌تر می‌کند و کشور را در اداره خودش توانمندتر می‌کند.

ما هیچ وقت دست به اسلحه نمی‌بریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی مردم‌سالار است و کشور را با ابزار سرکوب اداره نمی‌کنیم، گفت: ما هیچ وقت دست به اسلحه نمی‌بریم و اصل پیروزی انقلاب اسلامی هم که با فروپاشی رژیم طولانی شاهنشاهی اتفاق افتاد، به زور اسلحه نبود. حضرت امام خمینی (ره) شاخه نظامی نزد، حزب سیاسی تشکیل نداد و با توان خود مردم نظام طاغوت سرنگون شد و در ادامه هم به طریق اولی، انقلاب به دست خود مردم اداره شده و خواهد شد.

ایزدخواه با تاکید بر اینکه اگر اعتراضی هم در جامعه ما اتفاق بیفتد زودگذر است، ادامه داد: این اعتراضات، اصل آزادی در جامعه ما را اثبات می‌کند و حتی کسانی که دست به آشوب و تخریب می‌زنند، سرکوب نمی‌شوند. البته با آنان برخورد قضائی می‌شود اما هیچ گاه نظام آن چنان که در کشورهای دیگر بعضاً دیده می‌شود، دست به سرکوب نمی‌زند. ما هیچ وقت تانک به خیابان‌ها نیاوردیم و نیروی انتظامی ما هیچ‌گاه مسلح به سلاح جنگی نیست و این نشان می‌دهد که نظام به خودش مطمئن است و هوای مردم را دارد. واقعاً مردم سالاری در ذات نظام جمهوری اسلامی ایران نهفته است.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی مظهر آزادی مردم است، تصریح کرد: مشکلات مردم باید به صورت ریشه‌ای حل شود، نه مقطعی و مُسکنی. الان که بعد از ۳۰ سال حاکمیت سیاست‌های تکنوکرات بر اقتصاد و فرهنگ کشور، دولت و مجلس انقلابی روی کار است، باید مردم را به میدان بیاوریم و عاملیت مردم در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فعال کنیم و کار را به مردم بسپاریم. در این صورت مردم هم همراهی می‌کنند تا بتوانیم پیشرفت واقعی را رقم بزنیم.;

نظر شما