شناسهٔ خبر: 179317 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر به تعدیل قیمت سکه و ارز کمک می‌کند

مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سوق دادن منابع مالی مردم به سمت بازارهای دیگر به غیر از بازار سکه و ارز با ایجاد امنیت در این بازارها ضرورت دارد.

به گزارش «نماینده»، مسلم صالحی با اشاره به افزایش قیمت ارز و سکه درباره راهکارهای مقابله با آن، گفت: نخستین کار برای مقابله با افزایش قیمت ارز و سکه این است که جذابیت این بازارها را برای عموم جامعه پایین بیاوریم، درواقع اینگونه نباشد که هر اتفاقی در سطح اقتصاد کشور رخ می‌دهد مردم سریعا نقدینگی خود را به سمت بازار ارز و سکه یا بازار زمین و ملک سوق دهند اما این اشتباه ده‌ها سال است از سمت دولت‌ها رخ می‌دهد چراکه مردم جای امن‌تری از این بازار برای سرمایه‌گذاری پیدا نمی‌کنند، بنابراین دولت باید برای تغییر شرایط در بازارهای ثانویه جذابیت ایجاد کند تا به امر تولید و اشتغال با تضمین بازگشت اصل سرمایه و سود آن کمک کند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه دولت راهکارهای موقتی مانند پیش فروش سکه را برای مدیریت بازار ارائه می‌کند تا مثلا حباب در بازار سکه را کاهش دهد یا اینکه اخیرا شنیده‌ام می‌خواهد اوراق ارزی را به فروش برساند، اما سوال این است این اوراق را به چه قیمتی به فروش رسانده؟ و به چه قیمتی به دست مردم خواهید رساند؟ و در نهایت با چه قیمتی از آن‌ها می‌خرد؟، بنابراین این مسائل باید شفاف شود.

وی با اعتقاد به اینکه ایجاد امنیت اقتصادی باعث می شود مردم بتوانند منابع مالی خود را در مسیر درست سرمایه‌گذاری کنند از وظایف دولت است، اظهار کرد: این مسئله‌ای است که تا امروز شاهد آن نبودیم چراکه این ایجاد امنیت در بازارهای دیگر می‌تواند به تعدیل قیمت سکه و ارز و حتی مسکن و زمین کمک کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سوق دادن منابع مالی مردم به سمت بازارهای دیگر به غیر از بازار سکه و ارز با ایجاد امنیت در این بازارها از ضروریات و وظایف اصلی دولت است.

نظر شما