شناسهٔ خبر: 179299 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قالیباف: مجلس آماده اجرای داوطلبانه شفافیت است/ منتظر اعلام نظر مجمع برای شفافیت در سایر قوا هستیم

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع شفافیت در مجمع تشخیص در حال رسیدگی است، گفت: سیستم مجلس این آمادگی را دارد تا آراء آن دسته از نمایندگانی که داوطلب باشند، به صورت شفاف اعلام شود و برای سایر قوا، روال مجمع طی خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، مالک شریعتی نیاسر در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه، ۱۳ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در ایامی که همه ما در دانشگاه‌ها و مساجد جلسات پرسش و پاسخ داریم، یکی از سوالات اصلی مردم از نمایندگان درباره موضوع شفافیت است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجمع فرآیند رسیدگی به شفافیت را طولانی کرده است، اظهار کرد: شما که در مجمع هستید و بعضی از نمایندگان که در جلسات آن حضور دارند باید سنگ جلوی پای شفافیت را بردارند به خصوص که شما طراح و نخستین امضاکننده این طرح بوده و برای اجرای آن مصر هستید. باید با مجمع صحبت کرده و این پیام شیرین را به مردم بدهید.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه در این جلسه مجمع درباره موضوع شفافیت بحث و صحبت شد و آن را پیگیری می‌کنیم، عنوان کرد: با توجه به اینکه مجلس موضوع شفافیت را به تصویب رسانده، آن دسته از نمایندگانی که داوطلب هستند آرایشان اعلام شود، سیستم می‌تواند این کار را انجام دهد و انفورماتیک آمادگی آن را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: آنهایی (نمایندگانی) که تمایل داشته باشند می‌توانند منتظر نظر مجمع باقی بمانند. این موضوع درباره بخش مجلس بود و درباره سایر دستگاه‌ها، روال مجمع طی خواهد شد.

نظر شما