شناسهٔ خبر: 179289 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سوء استفاده آمریکا از نهادهای بین المللی، مصداق بارز نقض حقوق بشر است

محمد صفایی عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی در مورد قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر گفت: این اقدام آمریکا سوء استفاده از نهادهای بین المللی برای تحت فشار قرار دادن ایران و مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

به گزارش «نماینده»، محمد صفایی در مورد قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره مسائل داخلی ایران گفت: سازمان های بین المللی در اختیار آمریکا و نظام سلطه قرار دارند در ساختار سازمان ملل هم نوعی بی قانونی حاکم است یعنی حق با کسی است که زور بیشتری دارد. ۵ کشوری که قدرت بیشتری دارند ،حق وتو دارند و می توانند هر موضوعی را نقض کنند بنابراین تصمیمات این نهادها در راستای اهداف مشخصی اتخاذ می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اقدام اخیر شورای حقوق سازمان ملل را در راستای اعمال فشار بر ایران عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی در سطح منطقه ای جایگاه خود را پیدا کرده است و دشمنان ملت ایران نمی‌خواهند پیشرفت کشور را ببینند.

نماینده مردم گناباد بیان داشت: دولت و مجلس با اراده قوی و موفق در راستای گره گشایی از کار مردم گام بر می‌دارند و درگیر مسائل حاشیه‌ای نمی‌شوند.

صفایی انگیزه‌های صدور این قطعنامه را سیاسی عنوان کرد و گفت: این تصمیمات جایگاه نهادهای بین المللی را تنزل می‌دهد، غربی ها خود مسبب اصلی جنگ‌ در سایر کشورها بوده و هستند و با کشورهای مستقل مشکل دارند اما ایران تا پایان بر مواضع اصولی خود برای حفظ استقلال تلاش می کند.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:در این نشست ضدایرانی در حالی که بسیاری از کشورهای غربی سعی داشتند ایران را به نقض حقوق بشر متهم کنند، کشورهای دیگر از جمله چین، روسیه و ونزوئلا نسبت به معیارهای دوگانه این شورا انتقاد کردند که نشان می دهد این سازمان مسیر درستی را در پیش نگرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: این اقدام آمریکا در سوء استفاده از نهادهای بین المللی برای تحت فشار قرار دادن ایران مصداق بارز نقض حقوق بشر برای دستیابی به اهداف سیاسی است و این مساله نهادهای مورد اعتماد در سازمان ملل را با چالش‌های پیچیده ای مواجه کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی اعمال تحریم‌های قهر آمیز و یکجانبه از سوی آمریکا برای نقض حقوق طبیعی و قانونی مردم ایران را به رسمیت نمی شناسد و با جدیت تلاش می کند تا نهادهای بین المللی از این رفتارهای دوگانه و غیر اصولی علیه ایران دست بردارند.

نظر شما