شناسهٔ خبر: 179253 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

تشکیل «کمیته حقیقت یاب حقوق بشر» توطئه‌ای سیاسی است

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درخصوص مسائل حقوق‌بشری ایران صرفا ماهیت سیاسی دارد و با درایت و هوشیاری جمهوری اسلامی خنثی می شود.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی در مورد قطعنامه‌ تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درخصوص مسائل حقوق‌بشری ایران، گفت: در ماه‌های اخیر با دو قطعنامه ضد ایرانی مواجهه شده‌ایم که باعث تعجب همه تحلیلگران سیاسی، داخلی و خارجی شد. قطعنامه شورای حکام انرژی اتمی در حالی تصویب شد که ایران همیشه همکاری خوبی با آژانس انرژی اتمی دارد و بارها هم بازرسان آژانس این موضوع را تایید کردند، اما در عین حال قطعنامه ضد ایرانی که صرفا ماهیت سیاسی داشت را صادر کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شورای حکام و حقوق بشر سازمان ملل باید به دنبال مسائل فنی و حقوقی باشند نه سیاسی‌کاری، اظهار داشت: آژانس باید از دیدگاه فنی و حقوقی عملکرد کشورهای مختلف را بررسی کند اما متاسفانه شورای حکام با دیدگاه سیاسی اقدام به صدور قعطنامه علیه ایران کرد.

وی تاکید کرد: واکنش جدی برخی کشورها از جمله چین و روسیه در مخالفت با این قطعنامه نشان می دهد که این نهاد با خروج از مسیر اصلی خود جایگاه و رسالتش را زیر سوال برده و تنزل داده است.

نماینده مردم زاهدان صدور قطعنامه حقوق بشر در مورد ایران را در راستای اهداف آمریکا ارزیابی کرد و گفت: گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران هم گزارشات کذبی را ارائه می داد و بعدا مشخص شد که وی با برخی از نهادهای وابسته به رژیم صهیونیستی در ارتباط است.

مالکی در مورد صدور قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل اظهار داشت: اگر سازمان ملل به دنبال کشف واقعیت نقض حقوق بشر در کشورهاست باید بداند در روزهای اخیر که بن سلمان ولیعهد عربستان در قطر در حال تماشای بازی های جام جهانی است ۱۸ نفر از مخالفین حکومت سعودی در عربستان به شیوه وحشتناک گردن زده شدند، اگر نگران حقوق بشر هستند باید به این کشورها سفر کنند و یا اوضاع حقوق بشر را در آمریکا و اسراییل بررسی کرده و نگران قتل عام کودکان و مردم مظلوم در فلسطین و افغانستان باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: ملت ایران با یک پیروزی در بازی‌های جام جهانی یکپارچه به خیابان آمدند و نشان داند که بر خلاف تبلیغات رسانه های معاند عاشق این مرزو بوم هستند.

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه رسانه های وابسته همانند اینترنشنال در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهند شد تصریح کرد: دشمنان ملت ایران با صدور قطعنامه و استفاده از رسانه های معاند در پی ضربه زدن به همبستگی ملی هستند آنها نمی خواهند یک کشور امن همانند ایران در منطقه وجود داشته باشند، اما هر بار سناریوی آنها با شکست مواجهه می شود.

وی با طرح این سوال که چرا کمیته حقیقت یاب فقط برای ایران تشکیل می شود؟ گفت: این اقدامات، بازی‌های سیاسی نظام سلطه است که با درایت مسوولان اجرایی و سیاسی کشور بزودی خنثی می شود و جمهوری اسلامی همچون گذشته با اراده و عزم راسخ برای تحقق اهداف و آرمان های ملت ایران گام بر می دارد.

نظر شما