شناسهٔ خبر: 179252 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

غرب و آمریکا با صدور قطعنامه‌های دروغین در پی انزوای ایران هستند

الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای غربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی با پشتیبانی از صدورقطعنامه‌های حقوق بشری با دروغ پراکنی در پی به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش «نماینده»، زهره الهیان درباره نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص ایران، گفت: جنگ ترکیبی توسط آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته که تلاش می‌کنند ایران در مجامع بین المللی و در حوزه هسته‌ای منزوی شود و قطعنامه‌هایی هم که صادر می‌کنند در راستای همین سیاست آمریکا و غرب است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره بهنقش آلمان در تصویب این قعطنامه، گفت: در عمل کشورهای غربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی پشتیبان این قطعنامه هستند و همراه با دروغ پراکنی تلاش می‌کنند در راستای انزوای جمهوری اسلامی حرکت کنند.

رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره بیانیه جمهوری اسلامی ایران که در شورای حقوق بشر سازمان ملل قرائت شد، گفت: در این بیانیه اشاره شد که در فضای رسانه‌ای دروغ های متعددی علیه ایران القا شده و این قطعنامه هم تحت تاثیر این دروغ پردازی‌ها صادر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در این بیانیه به تلاش غرب برای تجزیه ایران و حمایت از گروهک‌های تروریستی اشاره شده و اینکه فوت خانم امینی بهانه‌ای برای اغتشاش در کشور بود. البته تعداد زیادی از عوامل این گروهک‌های تروریستی از جمله آنهایی که با سلاح جنگی به مردم شلیک کردند دستگیر شدند. در اعترافات دستگیرشدندگان هم مشخص شد فعالیت آنها بر اساس هدایت و حمایت سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی غرب انجام شده است.

۱۷ هزار شهید و مجروح حاصل حقوق بشر غرب علیه ایران است

الهیان در ادامه گفت: در زمان جنگ ایران با رژیم بعث عراق، آلمان سلاح‌های شیمایی به صدام حسین می‌فروخت تا علیه مردم ایران استفاده کند که این اقدام سبب شهادت و مجروحیت ۱۷ هزار نفراز هموطنان شد که بخش زیادی از این افراد زنان و کودکان بودند. بنابراین چنین کشورهایی نمی‌توانند درباره حقوق بشر مردم ایران و زنان و کودکان در جمهوری اسلامی اظهار نظر کند.

وی با بیان اینکه هیچکدام از کشورها غربی در مجامع حقوق بشری در دفاع از زنان و کودکان بی گناهی که کشته شدند، حرفی بیان نکردند، گفت: این رویکرد نشان دهنده نگاه دوگانه‌ غرب در حقوق بشر است و آنها با دروغ پردازی سیاسی، وجاهت مجامع حقوق بشری را از بین بردند و حقوق بشر تبدیل به ابزاری برای اهداف و اغراض سیاسی این کشورها شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس یادآور شد: غرب و آمریکا با صدور چنین قطعنامه‌هایی به دنبال تضعیف ایران در مذاکرات هستند تا بتوانند امتیزات بیشتری از ایران بگیرند. رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با بسیجیان در هفته بسیج فرمودند که آمریکا به دنبال باج‌گیری از جمهوری اسلامی است و قاعدتا ایران بر مواضع اصولی خود ایستادگی خواهد کرد.

الهیان درباره اینکه آیا چنین قطعنامه‌هایی ارزش فنی دارند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: غرب تلاش می‌کند از همه سازوکاری که در اختیار دارد علیه ایران استفاده کند. ولی این موضوع تازه‌ای نیست و پیش از این هم قطعنامه‌های متعددی علیه جمهوری اسلامی صادر شد. جمهوری اسلامی، هیچگاه امتیازی به طرف غربی که بنگاه دروغ پراکنی است، نخواهد داد.

پیام مظلومیت ملت ایران به نمایندگان کشورهای مختلف در آمریکا اعلام شد

این نماینده مجلس در ادامه به بخشی از دستاوردهای سفر خود به نیویورک اشاره کرد و گفت: هدف از این سفر، تعامل با مجامع بین المللی و حقوق بشری و رایزنی با کشورهای مختلف بود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در این سفر با اعضای سازمان همکاری اسلامی، جنبش عدم تعهد، گروه دوستان منشور ملل متحد، رئیس اکوسوک(شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد) و دیگر کشورها نشست‌های دوجانبه برگزار شد.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در گفت و گوهای انجام شده پیام مظلومیت ملت ایران در اغتشاشات اخیر به نمایندگان کشورهای مختلف اعلام شد و توضیحات و گزارشی درباره برخی پیشرفت‌های زنان ایران در عرصه‌های مختلف سلامت، آموزش، ورزش، فعالیت‌های علمی و مطالعاتی ارائه شد که مورد توجه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به برخی از مقامات اعلام کردیم باید خودشان جامعه زنان ایران و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران را از نزدیک ببینند تا بتوانند مسیری را که زنان ایران طی ۴۰ سال اخیر طی کردند و پیشرفت‌های بی‌نظیری را داشتند، مشاهده کنند.

نظر شما