شناسهٔ خبر: 179243 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

عمویی: ارفاق‌های عمومی برای آزادی زندانیان در بهبود شرایط جامعه موثر است

عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که دستور رئیس قوه قضاییه برای اعمال ارفاق‌های قانونی جهت آزادی زندانیان می‌تواند در راستای بهبود شرایط عمومی جامعه موثر باشد.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عمویی با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه برای بهره‌گیری از ارفاق‌های قانونی جهت آزادی زندانیان اظهار کرد: در هفته‌های گذشته افرادی اعتراض یا ابهامی در موضوع فوت خانم امینی داشتند، آنها حد خود را از جریان اغتشاش جدا کردند منتها بخشی از این افراد تحت هیجانات قرار گرفته و توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: البته ممکن است اغتشاشات و اقداماتی در مکان‌هایی صورت گرفته که آسیب به امنیت عمومی زده و به پیشبرد منافع دشمنان ایران کمک کرده باشد منتها وقتی موضوع به اتباع کشور خودمان و مردم بر می‌گردد باید با دقت آن را مورد بررسی قرار داد؛ مردم ولی نعمت کشور هستند ممکن است آنها سوال، ابهام و اعتراضی در موضوعاتی داشته باشند که قانون بیان آن را به رسمیت شناخته و قابلیت طرح دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در وزارت کشور گفت: هفته گذشته کمیته‌ای در وزارت کشور با حضور افراد دولتی و غیردولتی و حقوقدانان تشکیل شد تا مردم شکایات خود را مطرح کنند همچنین در این کمیته به آسیب‌های احتمالی رسیدگی شده و مردم موارد خود را اعلام کنند.

عمویی همچنین بیان کرد: اقدام اخیر رئیس قوه قضاییه برای بهره‌گیری از ارفاقات برای افرادی که به امنیت عمومی آسیبی نزدند، حرکت التیام‌بخش است، با این اقدام افرادی که تحت تاثیر هیجانات قرار گرفته با آنهایی که به عنوان مزدور دشمن رفتار کرده‌اند جدا می‌شوند، این گام می‌تواند در جهت ارتقاء فضای اجتماعی و بهبود شرایط عمومی جامعه موثر باشد.

وی در پایان اظهار کرد: بازی غیرت‌مندانه فوتبالیست‌های ایرانی مقابل ولز هم به تقویت شادی عمومی و بهبود احساسات اجتماعی کمک کرد، حرکت قوه قضاییه نیز در پیگیری شادی برای حل مسائل مردم می‌تواند مثمرثمر باشد.

نظر شما