شناسهٔ خبر: 179241 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

تقویت جریان منافق و برانداز هدف غرب از صدور قعطنامه حقوق بشری علیه ایران است

غضنفرآبادی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، توهم آمریکا و متحدانش در براندازی نظام اسلامی را عامل صدور قطعنامه علیه ایران دانست و گفت: غرب با هدف تقویت جریان سلطنت طلب، منافق و لیبرال، قطعنامه‌های اخیر را صادر کرد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی درباره نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص ایران، گفت: جمهوری اسلامی پیش از این نیز اعلام کرده است که نهادها و سازمان‌های بین المللی نظیر شورای امنیت، سازمان ملل متحد و سایر کمیته‌ها و کمیسیون‌های آن در دست قدرت‌های استکباری است و قطعنامه‌های اخیری که صادر کردند در ادامه همان سیاست براندازی جمهوری اسلامی است.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه سازمان بین المللی انرژی اتمی گزارش‌های خلاف واقع درباره فعالیت هسته ایران صادر کرده است، گفت: نمونه دشمنی آمریکا و اروپا با جمهوری اسلامی، رویکرد آنها نسبت به فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران است که به رغم اینکه همه قوانین در موضوع هسته‌ای را رعایت کردیم و مسوولان آژانس چندین بار از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده و صلح آمیز بودن آن را تایید کردند، اما غرب همچنان موضع خصمانه خود را در قبال ایران دارد و قطعنامه‌های متعددی علیه کشور صادر کرده است.

نماینده مردم بم درمجلس با تاکید بر اینکه نگاه غرب به ایران،‌ غیرمنصفانه، جانبدارانه و ظالمانه است، عنوان کرد: آشکار است که قطعنامه‌های صادر شده از سوی نهادهای بین المللی تحت تاثیر و فشار قدرت‌های جهانی نظیر آمریکا، انگلیس و آلمان بر آنها است. البته صدور چنین قطعنامه‌هایی برای ایران تازگی ندارد چرا که جمهوری اسلامی از ماهیت آنها باخبر است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در پی بروز اغتشاشات اخیر، آمریکا و معاندان نظام با دروغ پراکنی وسیع، متوهم شدند و دروغ‌های خود را باور کردند و مسائلی نظیر براندازی نظام و اینکه قرار است دشمنان جایگزین ایران اسلامی شوند را مطرح کردند.

قطعنامه‌ حقوق بشری با هدف تقویت جریان سلطنت طلب، منافق، برانداز و لیبرال، علیه ایران صادر شد

غضنفرآبادی ادامه داد: آمریکا و اروپا با هدف تقویت جریان سلطنت طلب، منافق، برانداز و لیبرال، قطعنامه‌های اخیر را صادر کردند. البته آنها با چنین عملی در پی دامن زدن به اغتشاشات بودند و حتی اگر به این هدف هم نرسند، حداقل در پی تحت فشار قرار دادن ایران در مذاکرات و دور کردن جمهوری اسلامی از حقوق قانونی‌اش در برجام هستند.

مشکل ایران با آمریکای دروغگو حل نخواهد شد

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به خط و نشان‌های برخی اصلاح طلبان برای دولت مبنی بر اینکه اگر می خواهید اغتشاشات به پایان برسد باید مشکلات ارتباطی ایران با آمریکا را حل شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود فرمودند، مشکل ما با آمریکای دروغگوی دغل باز حل نخواهد شد.

غضنفرآبادی ادامه داد: حاکمان آمریکایی غیرقابل اعتماد هستند و نمی‌توان به چنین حکومت‌هایی که هیچ تعهدی به حرف و قول خود ندارد،مذاکره کرد. جمهوری اسلامی هم هیچگاه عزت و شرف خود را به آمریکایی‌ها نخواهد فروخت. چرا که آمریکایی ها با دین و انقلاب مردم ایران، امنیت، عزت و پیشرفت مردم ایران مخالفند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا قطعنامه‌های اخیر سبب خواهد شد که پرونده هسته‌ای ایران بار دیگر به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اقتدار ایران و آغاز غنی سازی ۶۰ درصد، در صورتی که چنین اقدامی را غرب انجام دهد، آنها متضرر خواهند شد و به نظرم در بین آمریکایی‌ها افراد عاقلی وجود دارند که مانع از این ضرر شوند.

به گزارش ایرنا، شامگاه چهارشنبه ۳ آذرماه در ژنو سوییس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بهانه اغتشاشات در ایران قطعنامه‌ای درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند.

این قطعنامه با ۲۵ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان ۶ کشوری بودند که به این قطعنامه رأی منفی دادند. کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان به قطعنامه رأی ممتنع داده‌اند.

نظر شما