شناسهٔ خبر: 179240 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کمیته حقیقت یاب باید خروجی داشته باشد/ خسارت متضرران پرداخت شود

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه کمیته حقیقت یاب حوادث اخیر باید خروجی داشته باشد، گفت: باید خسارت متضرران حوادث اخیر تعیین و پرداخت شود.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری با اشاره به تشکیل کمیته تحقیق درباره ناآرامی‌های اخیر در وزارت کشور، اظهار داشت: در وهله اول باید به این نکته اشاره کنم که در ماه‌های اخیر شاهد وقوع حوادثی در کشور بودیم و عده‌ای، اعتراضاتی به برخی از مسائل کشور داشتند که باید گفت این مشکلات مربوط به یک سال نیست، بلکه مربوط به ادوار و سال‌های مختلف است که روی هم جمع شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام وزارت کشور برای تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره حوادث اخیر بسیار خوب بود، اما مهم این است که چه کسانی در این کمیته تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم این کمیته باید متشکل از افراد و گروه‌های مختلف باشد، باید افرادی بی طرف در این کمیته باشند، این کمیته نباید جناحی یا متشکل از افرادی از یک حزب یا جناح خاص باشد، باید در این کمیته یک رصد کامل درباره ناآرامی‌های اخیر انجام شود تا خروجی این کمیته منتج به اتخاذ یک تصمیم مناسب برای رفع مسائل و مشکلات کشور باشد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خروجی و تصمیمات کمیته مذکور اهمیت زیادی دارد، حتماً باید این کمیته خروجی داشته باشد، باید هر چه زودتر نتیجه تصمیمات این کمیته مشخص شود و مهم این است که افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی کاملاً بی‌طرفانه و بر اساس واقعیت‌های جامعه تصمیمات خود را اتخاذ کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه باید حقوق متضرران حوادث اخیر داده شود، گفت: متأسفانه در اغتشاشات اخیر مغازه، خودرو یا دیگر اموال برخی از مردم به آتش کشیده شده است که باید خسارت این افراد پرداخت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اظهار داشت: در قانون موضوعی تحت عنوان پرداخت خسارت ناشی از حوادث امنیتی داریم و برای احقاق حقوق متضرران اغتشاشات اخیر هم باید فرمانداری‌های هر شهر در قالب فرم امنیتی خسارت متضرران را تعیین کرده تا دولت هر چه زودتر خسارت این افراد را پرداخت کند.

نظر شما