شناسهٔ خبر: 179232 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آمریکا می‌داند ایران ثبات منطقه را حفظ کرده است

مشکینی زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: آمریکا می‌داند ایران به عنوان مقتدرترین قدرت منطقه لنگر ثبات جنوب غرب آسیا را حفظ کرده و بدون جمهوری اسلامی هیچ ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، درباره موفقیت‌های اخیر حوزه دفاعی و هوافضای کشور گفت: حوزه دفاعی از حیث سخت‌افزار و نرم‌افزار دستاوردهای خیره‌کننده‌ای در سطح جهانی داشته است. این اقدامات افتخارآفرین منجر به تضمین امنیت کشور نیز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای حوزه دفاعی و هوافضای کشور امنیت داخلی و خارجی نظام را ضمانت می‌کند، بیان کرد: امروز کشورهای دنیا گمان می‌کنند کشوری که در دهه ۶۰ و در زمان جنگ تحمیلی سیم خاردار را برای آن تحریم کرده بودند و برای تهیه سیم خاردار به مشکل خورده بود، به سایر کشورها پهپاد صادر می‌کند.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: فروش پهپاد را نفی یا اثبات نمی‌کنیم و درباره این موضوع حرفی نمی‌زنیم، اما این ادعای کشورهای غربی درباره جمهوری اسلامی جالب است. اینکه ایران از نیاز به سیم خاردار و عدم توانایی تأمین آ، به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند پهپاد صادر کند بسیار قابل توجه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: حوزه هوافضا از مهم‌ترین حوزه‌های استراتژیک به شمار می‌رود و در زمینه دفاعی بسیار حائز اهمیت است. امروز ایران می‌تواند زیر زمین، روی زمین، روی سطح دریا، زیر دریا و بالاتر از جو تحرکات ویژه ای داشته باشد و این برای جهان خیره کننده است.

وی یادآور شد: البته در سایر حوزه‌ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید الگویی که در حوزه هوافضا و دستاوردهای دفاعی منجر به این موفقیت‌ها شده را در سایر بخش‌ها از جمله سیاست داخلی نیز اجرایی کنیم. این اقدامات باید از طریق اتکا به ظرفیت مردم، مشارکت، توان و رضایت آنها صورت بگیرد.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند که ایران مقتدرترین قدرت منطقه است و لنگر ثبات جنوب غرب آسیا را حفظ کرده است. آنها می‌دانند که بدون جمهوری اسلامی هیچ ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت و امنیت باقی نخواهد ماند. قطعاً یکی از مؤلفه‌های کانون ثبات بودن، دستاوردهای کم نظیر جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی است.

نظر شما