شناسهٔ خبر: 179221 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بسیاری از اعتراضات به علت مشکلات معیشتی و اقتصادی است

پاک مهر نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: اشتغال، مسکن، تورم و سایر مطالبات مردم باید حل شوند چراکه بسیاری از اعتراضات به خاطر وضع معیشتی، مشکلات جوانان در امرار معاش و موضوعات اقتصادی کشور است.

به گزارش «نماینده»، محمد پاک‌مهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی درباره روند اعتراضات اخیر در کشور، گفت: شروع این مسائل ابتدا به صورت اعتراض بود. اعتراض حق مردم، گروه‌ها و قشرهای مختلف جامعه است و در فضایی که اجحافی اتفاق بیافتد باید نقد صورت بگیرد تا مطالبات مردم منعکس شود، اما متأسفانه به تدریج همه‌چیز از روند اعتراض خارج و به سمت اهانت به مقدسات و ایجاد ناامنی و خسارت به اموال عمومی منحرف شد. البته اعتقاد ما بر این است که چنین افرادی باید هدایت شوند.

پاک‌مهر تصریح کرد: همچنین فضای مجازی نقش مهمی در ملتهب کردن روزهای اخیر ایفا کرد و برخی افراد در این مدت از طریق این فضا شرایط را وارونه جلوه دادند و علیه امنیت کشور اقدام کردند. دشمنان هم ساکت نماندند و دسیسه‌های خود را دنبال کردند تا اهداف و آرمان‌های نظام را زیر سوال ببرند و آن طور که خود می‌خواهند وقایع را صحنه‌گردانی کنند.

وی بیان کرد: البته این قبیل اتفاقات مربوط به امروز و دیروز نیست و ۴۳ سال است که با چنین تلاش‌هایی علیه جمهوری اسلامی مواجه هستیم. استکبار در رأس سایرین می‌کوشد به نظام کشور ما ضربه بزند. همچنین برخی کشورهای اروپایی و مزدوران منطقه‌ای نیز از تداوم ناامنی در ایران حمایت می‌کنند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقایع اخیر باعث شده از دستاوردهای این مدت غفلت شود، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های متعدد پیشرفت‌های بسیاری داشته است. در حوزه درمانی اخیراً شاهد تکنولوژی درمان سرطان خون از طریق سلول‌های بنیادی در کشور بوده‌ایم و تنها دو کشور دیگر به این توانمندی دسترسی دارند.

پاک‌مهر با تاکید بر اینکه بدخواهان و دشمنان نمی‌خواهند چنین موفقیت‌هایی را ببینند و نمی‌خواهند مردم نیز از آنها آگاه شوند، عنوان کرد: همچنین در حوزه هوافضا، موشک هایپرسونیک مصداق بارزی از پیشرفت و توانمندی بود. در حوزه‌های مختلف دیگر از جمله صنایع نظامی و دفاعی، فضایی، پزشکی و بسیاری موارد دیگر، ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: انتظار مجلس و مردم آن است که بنا بر قانون با کسانی که در این مدت امنیت مردم را بر هم زده‌اند برخورد شود البته باید تاکید کنیم که میان کسانی که مرتکب جنایت شده‌اند و کسانی که در جریان اعتراضات در خیابان‌ها آسیبی ایجاد کرده‌اند تفاوت وجود دارد. تفاوت میان اعتراض و محاربه روشن است و امروز انتظار همه مردم این است که برای ایجاد مجدد امنیت پایدار در جمهور اسلامی، قانونمندی صورت بگیرد و عدالت اجرایی شود.

نماینده مردم بجنورد اظهار کرد: البته در کنار همه اینها، اشتغال، مسکن، تورم و سایر مطالبات مردم در حوزه‌های متعدد باید حل شوند چراکه بسیاری از اعتراض‌ها به خاطر وضع معیشتی است. بسیاری از اعتراضات به خاطر این است که جوانان در امرار معاش خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند. امروز مشکلات مسکن بیداد می‌کند و قیمت‌ها به گونه‌ای است که اگر زوجی بخواهند ازدواج کنند هزینه‌های بسیار بالایی را متحمل می‌شوند. دولت باید در این زمینه کمک کند و تسهیلات ارائه دهد.

پاک‌مهر در پایان خاطرنشان کرد: رفع مشکل بیکاری و تورم باید در اولویت باشد. همچنین تزریق امید به حوزه‌های دانشجویی و دانش آموزی بسیار حائز اهمیت است. باید با حمایت از طرح‌های دانش بنیان زمینه جلوگیری از فرار نخبگان را فراهم کنیم.

نظر شما