شناسهٔ خبر: 179220 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

محافل بین‌المللی آلت دست صاحبان قدرت شده‌اند

سیاه کلی نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: محافل بین‌المللی جایگاه خود را میان ملت‌ها از دست داده‌اند چراکه آلت دست صاحبان قدرت شده‌اند و نگاه سیاسی به مسائل دارند، درحالیکه باید تخصصی عمل کنند.

به گزارش «نماینده»، لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی درباره تصویب قطعنامه‌شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد علیه ایران، گفت: دنیای استکبار در طول تاریخ نشان داده، بدون آنکه به طرف مقابل خود حقوق یا امتیازات اندکی بدهد. همواره به دنبال منافع حداکثری خود بوده است.

وی با اشاره به حساسیت‌های توافق برجام و ادامه مذاکرات، عنوان کرد: برای اولین بار در سطح دنیا در معاهده‌ای میان سران کشورهای قدرتمند و بزرگ، یک کشور که از نگاه آنها جهان سومی است حضور دارد، کشوری که زیر بار قرارداد یک طرفه نرفته و با سیاست خود هژمونی استکبار جهانی را زیر سوال برده و هیمنه آنها را شکسته است. در چنین شرایطی، آنها برای به دست آوردن امتیازات این معاهده دست به هر کاری می‌زنند و شاهد بودیم در مدت اخیر نیز چگونه از اغتشاشات حمایت کردند و در کشور ناامنی به راه انداختند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان‌های بین‌المللی ساخته و ابزار دست کسانی است که حاکمیت را در دست دارند و حالا خودشان از ابزارهایی که ایجاد کرده‌اند در جهت سرکوب و فشار علیه کشورهای دیگر استفاده می‌کنند تا از آنها امتیاز بگیرند. این ترفند دیرینه استکبار است که از محافل بین‌المللی سوءاستفاده می‌کند. امروز نیز یک بار دیگر با صدور این قطعنامه نشان داد سوءاستفاده‌ها را ادامه خواهد داد.

سیاهکلی با اشاره به اینکه استکبار جهانی می‌خواهد ایران را برای دنیا خطرناک جلوه دهد، بیان کرد: امپراطوری رسانه نیز در دست استکبار است و از این طریق ذهن جهانیان را به نفع خود تغییر می‌دهد بنابراین دنیا بدون آنکه حقایق را بداند، در معرض بمباران خبری قرار می‌گیرد و با توجه به آنکه آنان نیز کار در رسانه را به خوبی بلد هستند، نوعی اجماع جهانی ایجاد به وجود می‌آید.

وی اظهار کرد: در رأی‌گیری اخیر نیز شاهد آثار این امپراطوری رسانه و اجماع علیه ایران بودیم؛ البته در همین رأی‌گیری نیز بسیاری از کشورها رأی ممتنع داند و یا با صدور قطعنامه علیه ایران مخالفت جدی کردند. این نشان می‌دهد که فهم اوضاع جهانی میان سایر کشورها رو به رشد است.

نماینده مردم قزوین در مجلس تاکید کرد: قطعنامه‌هایی که صادر می‌شود از نظر بین‌المللی وجاهت قانونی دارند، اما اینکه وجاهت عمومی داشته باشند و مورد قبول مردم نیز واقع شوند موضوع دیگری است. اگرچه کشورهایی که قدرت را در دست دارند این وجاهت قانونی را تعریف می‌کنند، اما به نظر می‌رسد محافل بین‌المللی جایگاه خود را میان ملت‌ها از دست داده‌اند چراکه آلت دست صاحبان قدرت شده‌اند و نگاه سیاسی به مسائل دارند، در صورتی که باید تخصصی عمل کنند.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: وقتی نهادهای بین‌المللی به جای کار تخصصی اقدامات سیاسی را در اولویت قرار می‌دهند مردم دنیا نیز تصمیمات آنها را نمی‌پذیرند بنابراین این محافل وجهه عمومی خود را از دست داده‌اند و باید برای کسب حیثیت خود فکری کنند. آنها باید تصمیماتی اتخاذ کنند که برگرفته از «حقیقت و تخصص» باشد؛ چراکه اخیراً این دو اصل اساسی به شدت نادیده گرفته شده است.

نظر شما