شناسهٔ خبر: 179212 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سرمدی: ترفندهای اروپایی ها جلوی پیشرفت ایران را نمی گیرد

کیومرث سرمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ترفندهایی که اروپایی ها داشته اند طبیعتا به نتیجه خاصی که بتواند جلوی پیشرفت ایران را در زمینه های مختلف بگیرد نخواهد رسید.

به گزارش «نماینده»، کیومرث سرمدی درباره اقدام اخیر پارلمان اروپا در قطع ارتباط مستقیم خود با ایران بیان کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب و فرازهای مختلف تاریخ انقلاب اسلامی، اروپایی‌ها همواره نگاه تقابلی و شیطنت آمیز را نسبت به ما داشته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: با بررسی برهه های مختلف تاریخ در بحث جنگ تحمیلی یا بهانه های واهی مانند حقوق بشر، مسائل منطقه‌ای، سیاست‌های منطقه‌ای ما، سیاست‌های صنعت موشک‌سازی و همه این موارد شاهد هستیم که با نگاه تقابلی اروپایی‌ها مواجه بوده‌ایم و به فراخور برخوردهای نامناسبی داشته‌اند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به خاطر داریم در برهه‌ای از تاریخ نیز اروپایی‌ها همه سفرای خودشان را از تهران فراخواندند، اما با تدبیر جمهوری اسلامی و اینکه در آن زمان مقام معظم رهبری فرمودند که اینها خودشان رفته‌اند و خودشان نیز خواهند آمد، شاهد بودیم که این اتفاق افتاد. حال نیز با توجه به موضوع مسائل هسته‌ای ایران، اقدام اخیر قطع کردن ارتباط مجلس اروپا با ایران موضوع تازه‌ای نیست.

سرمدی با تاکید بر اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که صنعت هسته‌ای ما دارای ماهیت غیر نظامی است، گفت: با این ترفندهایی که اروپایی‌ها داشته‌اند طبیعتا به نتیجه خاصی که بتوانند جلوی پیشرفت ایران را در زمینه‌های مختلف و از جمله صنعت هسته‌ای بگیرند، نخواهند رسید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در پایان تاکید کرد: این بار نیز مثل گذشته ترفندی که اروپایی‌ها زده‌اند به نتیجه نخواهد رسید.

نظر شما