شناسهٔ خبر: 179210 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

غرب به حقوق بشر نگاه ابزاری دارد/ اروپا غیرقابل اعتماد است

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی از کشورهای غربی به مقوله حقوق بشر نگاه ابزاری دارند که قطعا به اهداف خود نمی‌رسند اما در ذهن ملت ایران ثبت خواهد شد که اروپا غیرقابل اعتماد است.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی در واکنش به قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران، اظهار داشت: کشورهای غربی مانند آلمان، انگلیس و فرانسه تلاش زیادی برای صدور این قطعنامه کردند.

وی بیان کرد: مقامات کشورهای مذکور مدتی است که با اقدامات خود باعث شده‌اند روابط میان کشورشان با ایران تخریب شود که جمهوری اسلامی ایران نیز با فراخواندن سفرای آن‌ها، تذکرات و توصیه‌هایی را که می‌تواند به نفع روابط طرفین باشد، ارائه کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعیت آن است که اکنون کنسرت کشورهای غربی در جهت اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع‌گیری وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به صدور قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران، گفت: امیرعبداللهیان در موضع‌گیری خود بر موضوعاتی نظیر صبر راهبردی کشورمان و اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال همکاری‌های بین المللی است، تاکید کرده است.

مقتدایی ادامه داد: در عین حال کشورهای اروپایی از جمله این سه کشور غربی توجه داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با توجه به گزینه‌های متعددی که روی میز دارد، به گونه‌ای رفتار کند که آن‌ها متضرر شوند اما ما همچنان در مرحله خویشتن داری هستیم.

وی اظهار داشت: برخی از کشورهای غربی به دنبال آن هستند که با استفاده ابزاری از مجامع بین المللی، شورای حقوق بشر و بخشی از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل متحد از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فشارهای بین‌المللی بر ایران را بیشتر کنند و آنان به موضوع حقوق بشر هم نگاه ابزاری دارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنان باید توجه داشته باشند که ایران خود قربانی تروریسم است و بخش قابل توجهی از حقوق بشر از سوی کشورهای غربی نادیده گرفته شده و تحریم‌هایی که آنان اعمال کرده‌اند، قطعاً زنان، کودکان و مردم کشور ما را تحت تأثیر خود قرار داده است و با این شرایط، آنان نمی‌توانند دم از حمایت از مردم ایران بزنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه ما مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دادیم، اما واقعیت آن است که کشورهای غربی با نادیده گرفتن حقوق بشر، از ابزارهای اقتصادی و غیراقتصادی برای فشار به ایران استفاده می‌کنند که این روند آن‌ها را به منافع و مقاصدشان نخواهد رساند اما در خاطره تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد که اروپا غیرقابل اعتماد است.

نظر شما