شناسهٔ خبر: 179203 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قطع رابطه پارلمان اروپا با مجلس شورای اسلامی را جدی نمی گیریم

حمیدرضا کاظمی نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: قطع رابطه اروپا با ایران تکراری است و آن را جدی نمی گیریم.

به گزارش «نماینده»، سید حمید رضا کاظمی با در واکنش به قطع رابطه پارلمان اروپا با همتایان خود در ایران، گفت: اروپایی ها تابع آمریکا هستند و هر سیاستی که کاخ سفید دنبال کند، کشورهای اروپایی مجری آن هستند و اروپا و آمریکا از روزی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد با ملت ایران مشکل دارند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس با بیان اینکه غربی ها استقلال و تمامیت ارضی کشور ایران را نمی خواهند، تاکید کرد: قطع رابطه پارلمان اروپا با مجلس شورای اسلامی را نباید گرفت.

وی بیان کرد: اروپا به جای واکنش نشان دادن به اتفاقات داخلی ایران، به مشکلات کشورهای خودشان رسیدگی کنند، بیش از 2 سال است که در فرانسه مردم اعتراض کرده و پلیس با آنها برخورد می کند، اروپا درباره مسائل خود موضع گیری کنند آنها صلاحیت دخالت در مسائل داخلی ایران را ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس اظهار داشت: هفته آینده که نشست علنی مجلس برگزار می شود، در مقابل این موضع غیر معقول پارلمان اروپا که آن را دخالت در امور داخلی کشور می دانیم، واکشن نشان می دهیم و موضع گیری می کنیم.

رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفتگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود.

نظر شما