شناسهٔ خبر: 179194 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

موانع اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار رفع شود

احمد مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به کمک مجلس موانع دستگاه‌های مختلف برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را حل و فصل کند تا ما شاهد رونق فضای کسب و کار در کشور باشیم.

به گزارش «نماینده»، احمد مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ایجاد اشتغال است، گفت: کشور ما در شرایطی قرار دارد که باید در هر سال یک میلیون شغل ایجاد کند و اگر این اتفاق نیفتد، قطعاً بحران‌هایی که هم اکنون در کشور می‌بینیم جدی‌تر خواهد شد.

وی افزود: یکی از دلایل بحران‌هایی که هم اکنون آن را در کشور مشاهده می‌کنیم معضل اشتغال است. جوانان ما نیازمند اشتغال هستند تا اقتصاد و معیشت شان را بهبود ببخشند و تمام این مسائل به تسهیل در فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار بستگی دارد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار تاکید بر این دارد که بتوانیم یک سری الزامات و حمایت‌هایی که برای اشتغال و اعطای مجوز در کشور نیاز است را ایجاد کنیم.

مرادی گفت: دولت باید به کمک مجلس موانع دستگاه‌های مختلف برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را حل و فصل کند تا ما شاهد رونق فضای کسب و کار در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه رانت و امضاهای طلایی در فرآیند صدور مجوز در کشور ما وجود دارد،تصریح کرد: گفت: با تسهیل در فرآیند صدور مجوزها این مسیرهای سخت و غیرقابل فهم روان و ساده خواهند شد، تا هر گونه تخلفی به روشنی مشخص گردد و به این وسیله بتوان جلوی رانت و فساد را در این حوزه‌ها گرفت.

نظر شما