شناسهٔ خبر: 179183 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

عباسی: آمریکا دنبال ضربه به ایران از طریق نیروهای نیابتی است / مذاکرات هسته‌ای را تمام شده می‌دانیم

عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:بنظر می‌رسد که آمریکا به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی از تغییر نیروهای نیابتی خود در منطقه باشد.

به گزارش «نماینده»، فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر کنار گذاشتن مذاکرات هسته‌ای اظهارکرد: نمی‌توانیم اظهارات اخیر مقامات آمریکایی را نسبت به مذاکرات هسته‌ای قبول کنیم زیرا که دولت آمریکا معمولا به صورت چند وجهی عمل می‌کند و به شکل موازی، پروژه‌های خود را برای دشمنی با جمهوری اسلامی اجرا می‌کند.

وی افزود: آمریکایی‌‍‌ها به دنبال این هستند که برخی موضوعات را به صورت انحرافی جلوه دهند و از التهابات و حوادث اخیر کشور، برای کار تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند. بنظر می‌رسد که آمریکا به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی از تغییر نیروهای نیابتی خود در منطقه باشد و این موضوع را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

عباسی ادامه داد: امکان دارد که مقامات آمریکایی در تبلیغات رسانه‌ای و اظهارات رسمی، ادعا کنند که به دنبال مذاکره با ایران نیستند؛ اما در باطن به دنبال مذاکره و نرمش از سوی جمهوری اسلامی ایران هستند تا بتوانند علاوه بر فشار اقتصادی بر ایران و تبلیغات رسانه‌ای علیه نظام، از مذاکره کنندگان ما امتیاز بگیرند. باید به این نکته توجه داشته باشیم که آمریکایی‌ها نیازمند مذاکره با ایران هستند و همواره به مقامات ایرانی برای آغاز مجدد مذاکرات و حضور در کنار کشورهای 4+1فشار آورده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره آینده مذاکرات هسته‌ای گفت: می‌توانیم مذاکرات هسته‌ای را تمام شده بدانیم زیرا هیچ دستاوردی برای ایران نخواهد داشت. ما درحال حاضر هیچ راهی جز مقاومت در برابر تحریم‌ها نداریم و باید به فکر حل مشکلات اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها باشیم.

نظر شما