شناسهٔ خبر: 179181 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ارکانی: مجلس به دنبال رفع اشکالات در روند بررسی جداول بودجه است

احسان ارکانی یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد که طرح اصلاح روند بررسی بودجه سالیانه در مجلس در راستای رفع اشکالات درباره رسیدگی به جداول بودجه است و دولت باید به جای انتقاد از این موضوع، استقبال کند.

به گزارش «نماینده»، احسان ارکانی در واکنش به صحبت‌های اخیر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه ارسال جداول بودجه به مجلس به صلاح نیست، گفت: یکی از اشکالات جدی در روند بررسی جزئیات بودجه سالیانه آن است که مجلس وقت زیادی جهت رسیدگی به احکام و تبصره‌های بودجه صرف می‌کرد و در دقیقه ۹۰ رای کلی به جداول داده می‌شد. حال اینکه کل بودجه مربوط به جداول است.

وی یادآور شد: در همین راستا نمایندگان مجلس کلیات طرح اصلاح ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی مربوط به تغییر در روند بررسی بودجه را تصویب کردند که قرار شد این طرح به صورت دو شوری بررسی شود. بدان معنا که مجددا طرح به کمیسیون آئین‌نامه داخلی جهت بررسی جزئیات آن ارجاع شد و بعد از ارائه گزارش این کمیسیون، مجلس وارد رسیدگی به جزئیات می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با تصویب این طرح سازمان برنامه و بودجه مکلف خواهد شد که به صورت جداگانه جداول بودجه را به مجلس ارائه داده تا آن را مورد بررسی دقیق قرار دهد؛ اینکه آقای میرکاظمی بیان کرده که این موضوع به صلاحدید و نظم و نظام و یکپارچکی را به هم می‌ریزد، حرف قابل قبولی نیست. انتظار می‌رود که آقای میرکاظمی و سایر ارکان دولت مصوبات مجلس به عنوان قانون را در مقام مجری اجرا کند نه اینکه برای آن «چون و چرا» بیاورد.

ارکانی با تاکید بر لزوم رسیدگی دقیق به جداول بودجه، گفت: معمولا هزاران اتفاق در جداول بودجه رخ می‌داد و مورد رسیدگی نمایندگان هم قرار نمی‌گرفت. ما با آسیب‌شناسی این اتفاقات در این طرح به دنبال رفع اشکالات هستیم پس نباید این موضوع باعث ناراحتی و نارضایتی سازمان برنامه و بودجه شود، مجلس می‌خواهد اشکالات موجود در روند رسیدگی به جداول را حل کند پس دولت هم استقبال کند.

نظر شما