شناسهٔ خبر: 179156 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جلوه برخورد دوگانه غرب با حقوق بشر در تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

میرتاج الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با بیان اینکه غربی‌ها گاهی روی تعاملی از خود نشان می‌دهند اما در شرایطی مثل حال حاضر با اقدامات تحریک‌آمیز به دنبال افزایش خشونت در ایران هستند، گفت: این اقدام آنها باعث می شود در مذاکرات هسته‌ای نیز تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش «نماینده»، سید محمد رضا میرتاج الدینی ، با اشاره به تحریم های ظالمانه اخیر اتحادیه اروپا علیه نهادها و اشخاص ایرانی، گفت: اتحادیه اروپا به سرکردگی آمریکا همواره تقابل خود با ایران را آشکار کرده و امروز جهان غرب به تقابل کامل با جهان اسلام و جبهه مقاومت که محور آن ایران می باشد، رسیده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشورهای اروپایی در برخی از برهه های زمانی و هرگاه به نفعشان باشد روش های ظاهری خود را تغییر می دهند، گفت: آنها گاهی روی تعاملی خود را نشان می دهند اما گاهی مثل روزهای اخیر، چهره دیگری از خود نشان می دهند که اهداف پشت پرده آنها علیه نظام را که به نیت براندازی است، آشکار می کند.

وی در ادامه به ملاقات اخیر رئیس جمهور فرانسه با تعدادی از معاندان و خارج نشینان ضد نظام اشاره کرد و یادآور شد: مکرون اخیرا با یک سری برانداز ملاقات کرده که خائن به جمهوری اسلامی و در کشور ما منفور هستند در حالی که نظام جمهوری اسلامی یک نظام رسمی با بیش از 40 سال سابقه و پشتوانه مردمی است. آنها با این دست اقدامات تحریک آمیز خود در شبکه های ماهواره ای در واقع به حمایت از حقوق زنان نمی پردازند بلکه از خشونت و تروریسم دفاع می کنند.

میرتاج الدینی در ادامه با بیان اینکه این اقدامات اتحادیه اروپا باعث می شود در مذاکرات هسته ای نیز تأثیر منفی بگذارد، عنوان کرد: ما در حقوق بین الملل از حقوق ایران دفاع می کنیم؛ مخالفت با برخی تصمیمات دولت در همه کشورها وجود دارد اما این به این معنا نیست که به سرعت کشورهای دیگر از اختلافات و اغتشاشات حمایت کنند که این نوعی مصداق دخالت در امور داخلی کشورها است.

وی در ادامه با بیان اینکه اتفاقات اعتراضی در بسیاری از کشورها مثل آلبانی، فرانسه و انگلیس نیز به وقوع می پیوندد و هر روزه نیروهای پلیس در این کشورها با جمعی از معترضان آسیب می زنند، گفت: کشورهای غربی این برخوردها را نقض حقوق بشر نمی دانند و این برخورد دوگانه غرب با حقوق بشر است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آنها راهپیمایی میلیون ها ایرانی در 13 آبان را منعکس نکردند اما رسانه هایشان تجمع معترضین را به گونه ای دیگر رسانه ای می کنند.

نظر شما