شناسهٔ خبر: 179151 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بدنه دولت برای اجرای قانون تولید مسکن هماهنگ نیست

مسکن مهر یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بدنه دولت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی اصلا هماهنگ نیست.

به گزارش «نماینده»، کمال حسین پور درباره روند اجرای قانون جهش تولید مسکن و وضعیت بازار مسکن، بیان کرد: قانون جهش تولید مسکن که در مجلس یازدهم به تصویب رسید، جامع است و تمام بخش های مرتبط با ساخت مسکن را دربر می گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان اینکه طبق این قانون، دولت سیزدهم به مردم وعده داد تا سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد، اظهار کرد: متاسفانه دولت تا به امروز نتوانسته قانون جهش تولید مسکن را به خوبی اجرایی کند. در واگذاری زمین از سوی دستگاه های دولتی برای ساخت مسکن مشکلات اساسی وجود دارد. در تخصیص اعتبارات از سوی بانک ها نیز مشکلات جدی وجود دارد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدنه دولت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی اصلا هماهنگ نیست، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی باید همکاری قوی با یکدیگر داشته باشند. تمام دستگاه های دولتی برای واگذاری زمین باید پای کار بیایند. امروز نه در تخصیص زمین برای ساخت مسکن و نه در تخصیص تسهیلات برای ساخت مسکن عملکرد خوبی از سوی دولت دیده نمی شود و بعد از گذشت یک سال و اندی از عمر دولت هنوز یک میلیون واحد مسکونی نیز ساخته نشده است.

حسین پور تاکید کرد: دوستان مدعی هستند که ساخت مسکن کلید خورده است اما با شرایط فعلی وزارت راه و شهرسازی وعده دولت در حوزه مسکن عملی نشده و بر روی زمین خواهد ماند.

نظر شما