شناسهٔ خبر: 179150 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس/ امکان افزایش ۴۰ نماینده به کرسی‌‎های بهارستان

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مطابق قانون اساسی، هم اکنون امکان اضافه شدن ۴۰ نماینده به مجموع تعداد نمایندگان وجود دارد.

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار در خصوص اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، گفت: مطابق قانون اساسی هر ۱۰ سال باید بیست نماینده به تعداد نمایندگان قوه مقننه افزوده شود که این مهم در بیش از ۲۰ سال اخیر محقق نشده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه متوسط تعداد نمایندگان، نسبت به جمعیت کشور، حدود یک به ۲۷۰ هزار نفر است که البته در برخی حوزه ها این رقم کمی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مطابق ۲۰ سال گذشته چهل نماینده می توانند به مجموع نمایندگان افزوده است، ادامه داد: در واقع شاخص هایی مانند پراکندگی جمعیت، مسافت جغرافیایی، محرومیت و غیره از جمله موضوعاتی هستند که باید در اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه به دلیل افزایش جمعیت و همچنین مسافت های جغرافیایی شاهد بروز مشکلاتی برای برخی حوزه های انتخابیه هستیم که این مهم باید رفع شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس طی جلساتی درصدد نهایی کردن موضوع اصلاح جدول حوزه های انتخابیه هستیم که در صورت اتمام در صحن علنی مطرح می شود.

نظر شما