شناسهٔ خبر: 179118 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

قالیباف: اسقاط کامیون‌های فرسوده در اولویت کاری مجلس است

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حل و فصل مشکلات و اسقاط خودروها به ویژه کامیون‌های فرسوده برای ایمنی جاده‌ها و جلوگیری از آلودگی هوا دراولویت کاری مجلس است.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک مبنی بر اینکه چرا اصلاح قانون ساماندهی اصلاح خودرو به کمیسیون ارجاع شد در حالی که کامیون دارها با مشکلات زیادی مواجه هستند، گفت: برای روز گذشته که اصلاح قانون ساماندهی خودرو در دستور کار بود، عدد لازم برای رای گیری وجود نداشت و امروز هم در رای گیری جزییات اصلاح این قانون، نصف به علاوه یک هم رای نیاورد و طبق آیین نامه برای اصلاح به کمیسیون ارجاع شد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از ۲۵ سال است که کامیون‌ها و خودروهایی که طبق همین ماده ۱۰ اسقاطی محسوب می‌شوند همچنان در جاده‌ها فعالیت می‌کنند و حتما برای آنها شرایطی فراهم خواهیم کرد که آنها بتوانند این ماشین‌ها را اسقاط کرده و جایگزین کنند.

وی تاکید کرد: اسقاط خودرو به ویژه برای خودروها و کامیون‌هایی که خود راننده و خود مالک هستند بسیار اهمیت دارد و همه سوابق آنها در سازمان راهداری و حمل و نقل وجود دارد.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: حتما برای رانندگانی که سایپا تعهد به تامین کامیون و خودرو داده است و آن بخش از رانندگانی که خودروهای آنها به مدت ۳ سال است در گمرک است، حتما مشکلات آنها را حل خواهیم کرد.

قالیباف تاکید کرد: اگر امروز ما موقعیت ترانزیتی داریم، ترانزیت به معنای همان حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار رانندگان زحمتکش جاده‌ای است که ماشین‌های ۲۵ تا ۳۰ ساله با مصرف سوخت بالا دارند.

وی خاطرنشان کرد: این کامیون‌ها سبب آلودگی هوا و خطرات جاده‌ای می‌شوند و مجلس مصصم است این موضوع را حل و فصل کند و جزء اولویت‌های ماست.

نظر شما