شناسهٔ خبر: 179115 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

سردمداران اروپا سرشار از تناقضات رفتاری هستند / صدر اعظم آلمان بداند زمان زور و استثمار گذشته است

مشکینی زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید به مقامات غربی از جمله صدراعظم آلمان اعلام کنیم که زمان زور، تحریم، دخالت، استثمار، استعمار و ظلم گذشته است.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، درباره اظهارات مداخله جویانه صدر اعظم آلمان علیه ایران اظهارکرد: باید به مقامات غربی از جمله صدراعظم آلمان اعلام کنیم که زمان زور، تحریم، دخالت، استثمار، استعمار و ظلم گذشته است و باید به دموکراسی ادعایی خودشان احترام بگذارند.

وی افزود: ملت ایران تاریخی عمیق‌تر از تاریخ کشورهای اروپایی دارد و معرفت در ملت ایران درون جوش است. توصیه ما به مقامات غربی این است که از اظهارات مداخله جویانه و استعمارگونه اجتناب کنند زیرا که زمان این قبیل اقدامات تمام شده است. به بیان دیگر، مقامات غربی باید با ملت ایران بر مبنای احترام صحبت کنند و رویکرد استعماری و استسماری را کنار بگذارند.

عباس زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی، بزرگترین نظام دموکراتیک بر مبنای تفکر اسلامی است و متاسفانه سردمداران کشورهای اروپایی، سرشار از تناقضات رفتاری نسبت به برخی از کشورهای منطقه هستند. کشورهای اروپایی از کشورهایی در منطقه غرب آسیا حمایت می‌کنند که نوع و جنس نظام سیاسی حاکم بر آن‌ها مانند نسل دایناسورها از بین رفته است. غربی‌ها از کشورهایی حمایت می‌کنند که تا چند وقت گذشته، اجازه رانندگی به بانوان نمی‌دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره برخی از حوادث هفته‌های گذشته در کشور تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که اعتراض در هر کشور آزادی و جامعه مردم سالار، مانند درد در بدن، یک نعمت و فرصت است و باعث می‌شود که مشکلات کشور را در لایحه‌های سیاسی و اقتصادی حل و فصل کنیم. ما می‌توانیم از اعتراضات مردمی به عنوان فرصتی برای حل مشکلات استفاده کنیم.

نظر شما