شناسهٔ خبر: 179104 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

گزارش طرح تامین مالی تولید تا آذرماه آماده شود

شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس از بررسی جزئیات طرح تامین مالی تولید در نشست کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا آذرماه گزارش طرح مذکور برای شور دوم و بررسی در صحن علنی مجلس آماده شود.

به گزارش «نماینده»، سیدشمس الدین حسینی در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید که با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و برگزار شد به خبرنگاران گفت: از آنجایی که طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها که کلیات آن در هفته گذشته، به تصویب رسید از حساسیت بالایی برخوردار است، در این نشست مقرر شد با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی بازبینی طرح تامین مالی تولید آغاز شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس افزود: بررسی طرح تامین مالی تولید در دو مسیر دنبال می شود که در مرحله نخست بازبینی در مواد موجود و دوم ارائه پیشنهادات تکمیلی از سوی دولت خواهد بود و مواد این طرح طبقه بندی خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی یکی از معاونت‌های خود را مسئول این کار کند؛ وزیر معتقد بود که معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی مرجع اصلی شود و این معاونت سایر معاونت‌ها را هماهنگ کند.

حسینی با اشاره به بررسی تعاریف طرح در نشست امروز یادآور شد: در موضوع تعاریف تلاش می‌شود که ادبیات تامین مالی را توسعه دهیم همچنین در این طرح واژه تامین مالی، مجوزهای بی‌نام، مواردی مانند نهادهای وثیقه‌پذیر، شرکت‌های گزارش‌گری اعتباری و غیره تعریف شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه نشست نماینده وزارت نیرو معتقد بود که مواد مربوط به حوزه‌های آب، برق، آبفا و انرژی‌های نو موادی مناسب و کافی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به زعم نماینده وزارت راه و شهرسازی، مواد تدوین شده در بخش حمل و نقل کافی است اما نماینده این وزارتخانه درخصوص بخش شهرسازی و به صورت کلی مسکن، دغدغه داشته و معتقد بود که قانون جهش تولید مسکن اجرا نشده و در تامین مالی دچار مشکل هستند. نماینده وزارت راه بر مولدسازی اموال تاکید داشت که مقرر شد با همراهی وزارت اقتصاد و دارایی این موضوع بازبینی شود و در صورت نیاز مواد جدیدی ارائه کنند. نماینده وزارت نفت هم پیشنهاداتی درباره مناقصات ارائه کرد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با بیان اینکه تلاش می‌شود تا آذرماه گزارش طرح مذکور برای شور دوم و بررسی در صحن علنی مجلس آماده شود، خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های دیگر مانند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و وزارت فناوری اطلاعات نیز به تدریج دعوت می‌شود تا نظر خود را ارائه کنند.

نظر شما