شناسهٔ خبر: 179090 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اجرایی کردن نقشه راه همکاری‌های بلندمدت با ونزوئلا گامی مثبت در تحقق دیپلماسی اقتصادی

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی کردن مفاد نقشه راه همکاری‌های بلندمدت با ونزوئلا گامی مثبت در تحقق دیپلماسی اقتصادی است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در رابطه با اهمیت اجرایی کردن مفاد نقشه راه همکاری‌های بلندمدت با ونزوئلا از سوی کشورمان، گفت: سیاست خارجی ایران بر پایه گسترش ارتباط با همه کشورهای دنیا است و به چند کشور خاص ختم نمی‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع توسعه روابط با آمریکایی لاتین انحصار در ارتباط با چند کشور را از بین می رود و دیوار موهومی که عنوان می شود فقط 2 الی 3 کشور بیشتر نیستند که باید با آنها تعامل داشت را فرو می ریزد.

وی با اشاره به اینکه امروزه همگان مشاهده می کنند که روابط ایران و ونزوئلا در سطح راهبردی است و اقدامات مشترک خوبی انجام می‌شود، ادامه داد: تعمیق این رویکرد با دیگر کشورهای آمریکای لاتین می تواند از فشار یکجانبه گرایی ایالات متحده بکاهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دو کشور دارای توانمندی های خوبی هستند که می توانند نیازهای یکدیگر را تامین کنند، افزود: در واقع ایران دارای تکنولوژی های بومی در حوزه های مختلف است و ونزوئلا نیز بستر خوبی برای تولید محصولات مشترک است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد اجرایی کردن مفاد نقشه راه همکاری‌های بلندمدت با ونزوئلا گامی مثبت در تحقق دیپلماسی اقتصادی است.

نظر شما